اهواز - خبرگزاری مهر: نمایش خیابانی «گلادیاتور» از خوزستان پس از راهیابی به چهارمین جشنواره سراسری تاتر خیابانی شهروند لاهیجان و رقابت با 20 گروه نمایشی از سوی هیات داوران به عنوان کار برگزیده به سی و دومین جشنواره بین المللی تاتر فجر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایش با موضوع اجتماعی و دفاع مقدس در قالب گروه تئاتر آئین مردم با اجرای موفق در چهارمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند مورد استقبال عموم مخاطبان و داوران قرار گرفت که در آیین اختتامیه این جشنواره توانست با کسب رتبه اول نویسندگی، طرح و ایده به همراه تندیس جشنواره توسط مصطفی بوعذار و رتبه دوم بازیگری زن توسط خانم آزاده جدیدی و همچنین اختصاص رتبه سوم کارگردانی به خانم معصومه عموری کارگردان این نمایش به عنوان تنها نماینده استان به سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که در بهمن ماه برگزار می شود، راه پیدا کند.

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری تاتر خیابانی شهروند لاهیجان مدیران ارشد مرکز هنرهای نمایشی کشور، مسئولین محلی و هنرمندان برجسته تئاتر کشور نیز حضور داشتند. کار داوری و ارزیابی آثار این دوره از جشنواره را آقایان هادی مرزبان، کریم اکبری مبارکه و فخر موسوی عهده دار بودند.

نمایش گلادیاتور تنها نماینده تئاتر خیابانی راه یافته به جشنواره بین المللی تاتر فجر خوزستان برای اجرای عموم در مهر ماه سال جاری در تهران از سوی دفتر تاتر مرکز هنرهای نمایشی کشور مورد حمایت قرار گرفت.

مصطفی بوعذار نویسنده نمایش گلادیاتور گفت: این نمایش در سخترین شرایط و با کمترین امکانات در تمرینات فشرده و مستمر تهیه و تولید شد که متاسفانه در استان خوزستان با کم لطفی و بی مهری مدیران فرهنگی استان روبرو شده است به شکلی که در اعزام این گروه اجرایی به جشنواره کوتاهی شد.

بوعذار عنوان کرد: چهارمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ئ.م تا ششم شهریور ماه به همت شهرداری و شورای شهر این شهرستان، اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان گیلان و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کشور و دفتر تئاتر خیابانی کشور در شهرستان لاهیجان برگزار شد.

وی با اشاره به کیفیت بالای جشنواره و رقابت تخصصی و بسیار سنگینی که با شرکت هنرمندان برتر تئاتر خیابانی صورت گرفت، عنوان کرد: شرکت در این جشنواره تجربه موفقی برای هنرمندان گروه تاتر آیین مردم بود.

بوعذار اتحاد، انسجام و همدلی مدیران و مسئولین فرهنگی شهرداری، شورای شهر و فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان را مثالزدنی عنوان کرد وگفت: متاسفانه در استان خوزستان این چنین همکاری و همدلی میان دستگاه های فرهنگی در برگزاری رویدادهای هنری و حمایت از هنرمندان وجود ندارد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر آئین مردم بیشترین حجم شرکت در جشنواره های تئاتر خارج از استان را در چند سال اخیر دارا است و به عنوان فعالترین گرو تئاتر استان خوزستان شناخته می شود.