بجنورد - خبرگزاري مهر: مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان شمالي گفت: طرح آمارگيري از ويژگي هاي مسكن روستايي در 216 روستاي بالاي 20 خانوار، همزمان با كل كشور در استان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علي محمدي قبل از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اين طرح در هشت هزار و 445 روستا در 397 شهرستان كشور با بررسي 211 هزار و 686 واحد مسكوني و با هدف توسعه مسكن روستايي و ساخت اصولي از 20 مهرماه آغاز و 20 آبان جاری پايان مي يابد.

وي با بيان اينكه 3 هزار و 720 واحد مسكوني نمونه در استان انتخاب شده اند، تصريح كرد: گردآوري اطلاعات از خصوصيات كمي و كيفي مسكن روستايي، تعداد طبقات و ويژگي هاي مساحت و مصالح، تعيين قيمت زمين، بافت مسكوني روستا، جهت جغرافيايي توسعه روستا، شناسايي سرپرست خانوار، نوع سازه و سيستم مقاوم در برابر زلزله و...  از مهم ترين اهداف اجرای اين طرح است.

محمدي ادامه داد: آخرين آمارگيري در سال 87، با بررسي 165 هزار و 140 واحد مسكوني در قالب هشت هزار و 257 روستا در سراسر كشور، اجرا شد.

وي با بيان اينكه از ابتداي تشكيل استان و شروع طرح ويژه تسهيلات، 43 هزار و 931 نفر موفق به عقد قرار داد وام شده اند، اظهار داشت: تا كنون 41 هزار و 618 فقره وام مرحله اول ساخت مسكن به افراد پرداخت شده است.

مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان با اشاره به اينكه 41 هزار و 500 واحد مسكوني روستايي نياز به احداث و مقاوم سازي دارند، عنوان كرد: در سال جاري پنج هزار سهميه به خراسان شمالي تعلق گرفته که تا کنون 790 نفر عقد قرارداد كرده اند.

وي تعداد روستاهايي كه نياز به اجراي طرح هادي دارند را 866 روستا اعلام كرد و ادامه داد: اين طرح در 228 روستا آغاز و عملياتي شده است.

محمدي احداث يك هزار و 500 واحد مسكوني روستايي، يك هزار واحد مسكوني شهري و اجراي 50 طرح هادي را از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان عنوان كرد.