یاسوج – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد میزان وسعت آتش سوزی در منطقه میمند درحاشیه پارک ملی دنا را کمتراز 10هکتار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا پورشیرزاد پیش از ظهر شنبه به خبرنگاران گفت: این آتش سوزی عصر روز پنج مرداد در ضلع شرقی دامنه روستای "میمند" در حوزه استحفاظی پارک ملی دنا به وقوع پیوسته بود.

وی بیان کرد: در پی این آتش سوزی نیروهای مورد نیاز از پارک ملی دنا و نیروهای مردمی روستای میمند به منطقه اعزام شدند و ساعت  24همان روزآتش را به طور کامل مهار کردند.

پورشیرزاد بیان داشت: تحقیقات پیرامون شناسایی عامل یا عوامل این آتش سوزی و همچنین برآورد خسارتهای ناشی از آن درحال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه همچنین از تشکیل کارگروه مدیریت سبز در این اداره کل خبرداد.

پورشیرزاد افزود: این کارگروه به منظور بررسی مفاد آیین نامه اجرایی ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه وبحث وتبادل نظر در خصوص نحوه تحقق اهداف مدیریت سبز تشکیل شده و جلسات آن برگزار می شود.

وی موضوع محیط زیست را در اولویت سیاستگذاریهای کشور دانست و اظهار داشت: حفاظت محیط زیست و پیشگیری از آلودگی آن که نقش مهمی در زندگی تمامی موجودات دارد باید به یک فرهنگ بدل شود.

پورشیرزاد، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف ظروف پلاستیکی و مدیریت مصرف سموم دفع آفات نباتی را از جمله راهکارهای تحقق مدیریت سبز در جامعه عنوان کرد.