نخستین نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال عصر روز شنیه برگزار شد. در این نشست در خصوص موارد مختلفی بحث و بررسی شد و طی آن ضمن مشخص شدن سهمیه‌های ملی، بر قوانین مربوط به بازیکنان خارجی و تعداد مجاز آنها برای جذب هم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال نفراتی مانند کرم‌زاده، به دلیل درگیری در تورنمنت بانوان و محمدرضا مشحون، به دلیل بیماری و حضور در بیمارستان غایب بودند. در غیاب این نفرات و البته برخی افراد دیگر، حاضران در نشست طبق دستورالعمل جلسه ضمن ارائه گزارش کار در موارد مختلفی هم بحث و بررسی های لازم را انجام داده و بعضا به نتیجه هم رسیدند.

در این نشست در مورد اینکه فصل جدید مسابقات لیگ برتر با چه تعداد تیم و به چه صورت برگزار می‌شود، هیچ صحبت و تصمیم گیری نشد اما موارد زیر مصوب شد:

* هر یک از تیم‌های شرکت کننده در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باید دیدارهای خانگی خود را در سالنی برگزار کنند که مجهز به امکانات لازم و حتی جایگاه ویژه برای خبرنگاران باشد.

* هر یک از تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر سال جاری می‌توانند دو بازیکن خارجی در ترکیب خود داشته باشند، البته همانند سال گذشته تا پیش از پلی‌آف تنها حضور یکی از بازیکنان خارجی تیم‌ها در زمین بازی مجاز است اما بعد از رسیدن به این مرحله استفاده همزمان از هر دو بازیکن خارجی بلامانع است.

* بازیکنان خارجی تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر تا پیش از پایان کامل مسابقات و در میان فصل حق جابه‌جایی و انتقال به تیم دیگری ندارد. حتی اگر کار تیم این بازیکن به پایان رسیده باشد و دیگر تیم‌هایی که به مراحل بالاتر صعود کرده‌اند خواهان به خدمت گرفتن او باشند.

* 20 بازیکن به عنوان سهمیه‌های ملی برای شرکت در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر معرفی می‌شوند. تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها مجاز به جذب تنها سه بازیکن از فهرست سهمیه‌های ملی هستند. صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داوودی، حامد سهراب‌نژاد، جواد داوری، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، روزبه ارغوان، اصغر کاردوست، موسی نبی‌پور، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، عرفان نساج‌پور، بنی کوچوئی،  یونس لاله‌زاده، سامان ویسی و سعید داورپناه سهمیه‌های ملی بسکتبال هستند.

* در صورتیکه تیمی که علاوه بر سه سهمی که برای جذب بازیکنان از فهرست سهمیه‌های ملی دارد، بازیکن چهارمی هم از این فهرست به خدمت بگیرد، این بازیکن برای این تیم حکم یار خارجی گرفته و قوانین بازیکنان خارجی در مورد او اعمال می‌شود.

* بازیکنانی که تیم‌های آنها هنوز نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام نکرده‌اند، از امروز یکشنبه به عنوان بازیکن آزاد محسوب شده و از روز سه‌شنبه می‌توانند نسبت به عقد قراردادهای جدید‌شان اقدام کنند.