رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ طی دیدار با مقامات بلندپایه‌ دو کره خواستار ادامه همکاری های دو جانبه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، "پیتر مائورر" بر عزم راسخ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در مورد افزایش مشارکت و همکاری این کمیته در شبه‌جزیره‌ کره و گسترش پاسخ‌دهی به نیازهای بشردوستانه تاکید کرد. رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ موضوع اندوه طولانی‌مدت خانواده‌هایی را که بیش از 60 سال است بدون هیچ تماسی از یکدیگر جدامانده‌اند با نمایندگان دولتی هر دو کشور مطرح کرد.

وی در این رابطه گفت: توافق اخیر برای ازسرگیری ملاقات‌‌های خانوادگی قدم بسیار مثبتی است، گرچه زمان کمی برای این افراد باقی مانده است. با توجه به تعداد خانواده‌های جداافتاده، از هر دو طرف خواستیم درمورد افزایش سرعت و شمار این ملاقات‌ها تمام توان خود را به‌کارگیرند تا در یک بازه‌ زمانی معقول تمام خانواده‌ها بتوانند با اعضای خود تماس داشته باشند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ آماده خواهد بود تا در صورت درخواست، نقشی در تسهیل این فرآیند ایفا کند.

مائورر در جمهوری دموکراتیک خلق کره با کیم یونگ- نام، رئیس هیئت رئیسه‌ شورای عالی خلق کره، و همچنین با وزیر بهداشت عمومی، معاون وزیر امور خارجه و معاون کمیته‌ اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز در سرزمین پدری دیدار کرد. وی در مورد گسترش احتمالی فعالیت‌های جاری کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در زمینه‌ جراحی، توانبخشی جسمی و زیرساخت‌های آب و فاضلاب گفتگو کرد. همچنین این بازدید فرصتی را برای انجام مشورت‌های گسترده با جمعیت صلیب سرخ جمهوری دموکراتیک خلق کره، شریک کلیدی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در این کشور، فراهم کرد.

رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ افزود: در طول 10 سال گذشته، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با مشارکت جمعیت ملی صلیب سرخ به ایجاد خدمات توانبخشی جسمی با کیفیت بالا در دو مرکز کمک کرده است که این امر تغییری واقعی برای افرادی که معلولیت‌های جسمی دارند به همراه داشته است. اخیرا فعالیت‌هایمان را به کار با دپارتمان‌های جراحی اورتوپدی در چهار بیمارستان استانی، جایی‌که بعضی از امکانات اصلی‌شان را نیز بازسازی کردیم، گسترش داده‌ایم.

در سئول، مائورر با رئیس‌جمهور پارک گون-های و نیز با وزیر امور خارجه، وزیر دفاع ملی و مقامات ارشد جمعیت ملی صلیب سرخ دیدار کرد. وی در ابتدای مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری با دولت این کشور به منظور تقویت روابط و گفتگو درباره موضوعات بشردوستانه اظهار داشت: کار ما در جمهوری کره، ترویج حقوق بین‌المللی بشردوستانه و همکاری با مقامات درباره‌ مسائل بشردوستانه‌ جهان با قوت در سال‌های اخیر گسترش یافته است.

همچنین مائورر در جریان توقف کوتاه خود در تاریخ دوم شهریور ماه در پکن در مراسمی که به‌منظور اعطای مدال نایتینگل فلورانس به 6 نفر از پرستاران چینی برگزار شد، دیدار کوتاهی با رئیس‌جمهور چین، ژی جین‌پینگ داشت.