وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه تنها یک راهکار سیاسی صلح پایدار در سوریه برقرار می کند، درباره پیامدهای خطرناک ماجراجویی نظامی علیه سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گویدو وستروله"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "دی ولت"، بر لزوم دستیابی جامعه جهانی به یک موضع مشترک در قبال سوریه تاکید و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که یک مسئله واضح است، که تنها یک راهکار سیاسی، از طریق مذاکرات بین احزاب و ایجاد یک دولت انتقالی می تواند یک صلح طولانی و پایدار را در کشور سوریه برقرار کند.

وی در ادامه ادعای آمریکا مبنی بر کاربرد سلاح های شیمیایی از طرف دولت سوریه را قابل قبول دانسته و در عین حال خاطر نشان کرد که ما بر این مسئله تاکید داریم که بررسی های سازمان ملل در سوریه هر چه سریعتر نهایی شود. ما به صورت فشرده با متحدان و شرکای خود مشاوره می کنیم و موافق یک موضع واحد جامعه بین المللی در قبال مسئله سوریه هستیم.

وستروله در ادامه با تاکید بر اینکه حضور نظامی آلمان در سوریه درخواست نشده و این مسئله مد نظر ما نیست، به تلاشهای آلمان در راستای کمکهای انسانی به سوریه اشاره و در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: موضع ما در قبال سوریه بنابر خواسته های سیاست خارجی و ارزشهای مد نظر ماست.

وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از این گفتگو شرایط سوریه را فوق العاده جدی ارزیابی کرده و درباره خطر وقوع یک آتش سوزی مهیب در منطقه هشدار داد.