قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان قم از موفقیت راگبی بازان قمی در کسب عنوان چهارم مسابقات قهرمانی لیگ دسته اول کشور خبر داد.

سعید توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی لیگ دسته اول مردان راگبی قهرمانی کشور با میزبانی انجمن راگبی هیئت انجمن های ورزشی استان آذربایجان شرقی در شهر مرند این استان به انجام رسید.

وی با بیان اینکه در پایان این رقابت ها چهره دو تیم صعود کننده به پیکارهای لیگ برتر راگبی مردان باشگاه های کشور مشخص شد، اضافه کرد: در حالی که تیم قم شانس بسیار بالایی برای لیگ برتری شدن داشت، سرانجام تیم های خراسان رضوی و سهند تبریز به لیگ برتر راه یافتند.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان قم ابراز داشت: با انجام تمامی مراحل این پیکارها، تیم های راگبی هیئت خراسان رضوی و سهند تبریز با قرارگرفتن در رده های اول و دوم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور در مرند، جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را کسب کردند.

وی یاد آور شد: تیم های لیگ برتری در حالی مشخص شدند که این رقابت ها با حضور 10 تیم و در زمین چمن مجموعه ورزشی تختی مرند انجام شد و تیم های راه یافته به لیگ برتر در دیدار پایانی به مصاف هم رفتند که طی آن خراسان رضوی با نتیجه 19 بر هفت برنده بازی شد و به عنوان قهرمانی رسید.

توکلی با اشاره به راهیابی راگبی بازان قمی به دیدار رده بندی پیکارهای لیگ دسته اول راگبی مردان باشگاه های کشور، عنوان داشت: در دیدار رده بندی نیز تیم مرند با نتیجه 26 بر 14 از سد تیم اعزامی هیئت انجمن های ورزشی قم گذشت و بر سکوی سوم این رقابت ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این رقابت ها زیر نظر انجمن راگبی و با همکاری کمیته راگبی استان آذربایجان شرقی به مدت دو روز در مرند برگزار شد، افزود: در این مسابقات تیم های راگبی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، موسسه آموزش عالی روزبه زنجان، سهند تبریز، دبیری تبریز، خراسان رضوی، مرند، باران گیلان، ستارگان تهران، خلیج فارس و قم در این رقابت ها حضور داشتند.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان قم در ادامه عنوان داشت: این هیئت به منظور رشد و توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی در کشور، علاوه بر تلاش برای ایجاد امکانات و فضای ورزشی مناسب، برای حضور در رقابت های مهم کشور نیز برنامه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: انجمن راگبی فدراسیون انجمن های ورزشی کشورمان برنامه های گوناگونی برای رشد این رشته ورزشی جذاب در نظر دارد که برگزاری لیگ های برتر و دسته اول در دو رده مردان و بانوان در راس آن قرار دارد و ما نیز سعی می کنیم هماهنگ با این برنامه ها در مسابقات مهم کشوری حضور یابیم.

توکلی همچنین از در پیش بودن رقابت های راگبی قهرمانی لیگ بانوان باشگاه های کشور خبر داد و افزود: شانزدهم تا هجدهم شهریورماه اصفهان میزبان برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول راگبی بانوان است و این رقابت‌ها را فرصتی برای بروز توانمندی بانوان راگبی باز قم می‌دانیم.