سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان که تیمش در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به عنوان نایب قهرمانی رسید معتقد است سطح این مسابقات از رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا بالاتر بوده.

رضا لک در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نایب قهرمانی تیم فوتسال گیتی پسند در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: این مسابقات به شدت سنگین بود. سطح مسابقات در حدی بود که حتی به اذعان کارشناسان هم سطح آن از سطح جام ملت‌های آسیا هم بالاتر بود. همه تیم‌ها با بازیکنان ملی پوش، بازیکنان خارجی و تدارکات گسترده‌ای به جام باشگاه‌ها آمده بودند.

وی افزود: من با محمد کشاورز و محمد طاهری هم صحبت می‌کردم. آنها می‌گفتند وقتی تیم ملی در یک تورنمنت حاضر می‌شود نهایتا یک یا دو بازی دشوار دارد ولی در جام باشگاه‌ها ما از روز اول اذیت شدیم. ما مسابقات سختی انجام دادیم و فشار بازی‌ها از روز اول متوجه تیم گیتی پسند بود.

سرمربی گیتی پسند درباره شکست این تیم در فینال هم خاطرنشان کرد: به خاطر فشار بازی روز قبل از فینال در مسابقه با ناگویا بازیکنان یک مقدار خسته بودند. در هر صورت بازی به وقت‌های اضافه کشید و ما توانستیم حتی یک توپ به تیرک دروازه حریف بزنیم ولی در نهایت با درخشش دروازه‌بان ایرانی چونبوری در پنالتی باختیم. اعتقاد قلبی من این است که گیتی پسند تدارک لازم را برای باین مسابقات ندیده بود و صعود به فینال با این شکل با استفاده از تمام توانمندی بازیکنان صورت گرفت.

لک در ادامه به پیشرفت قابل توجه تیم‌های ژاپنی اشاره کرد و یادآور شد: من دو سال پیش هم هشدار داده بود که شرق آسیا در فوتسال خوب کار کرده است. قهرمانی ایرانی‌ها در آسیا با توجه به حضور تیم‌های تایلندی، ژاپنی و حتی چینی سخت می‌شود. ما با این سبک از اداره فوتسال، نداشتن اسپانسر و حق پخش، نداشتن برنامه ریزی بلند مدت و ... از فوتسال آسیا هم عقب خواهیم افتاد. من برای دومین بار هشدار می‌دهم که فوتسال آسیا در حال پیشرفت چشمگیر است و اگر می‌خواهیم قهرمانی هایمان ادامه داشته باشد باید برنامه کاملی داشته باشیم.

سرمربی گیتی پسند با اشاره به انتقادهایی که از وی به خاطر دومین ناکامی‌اش در آسیا می‌شود، گفت: نمی‌خواهم جواب منتقدان را بدهم. من مدت زمان زیادی نیست که گیتی پسند را تحویل گرفته‌ام. به نظرم یک ماه آماده سازی زمان زیادی برای تیمی که می‌خواهد به مصاف حریفانِ تا دندان مسلح برود، نیست. ما همه تلاشمان را انجام دادیم و فکر نمی‌کنم اتفاق بدی رخ داده باشد! فکر می‌کنم تقدیر و قسمت نبود که به قهرمانی برسیم.

لک در پایان تصریح کرد: ما از فردا چهارشنبه تمریناتمان را مجددا استارت می‌زنیم تا خود را برای مسابقات لیگ برتر آماده کنیم.

تیم فوتسال گیتی پسند روز یکشنبه در فینال مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا مقابل تیم چونبوری تایلند شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.