مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به پیگیری مراحل آماده‌سازی تیم اعزامی به دو تورنمنت بین‌المللی در کشور چین گفت: به دنبال مقام در این تورنمنت‌ها نیستیم اما نمی‌خواهیم زنگ تفریح و مسخره دیگر تیم‌ها هم شویم به همین دلیل با انصراف آفاق مخافت کردم.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: به دلیل حضور برخی بازیکنان تیم ملی در ترکیب تیم ماهان و درگیری‌های برخی دیگر از ملی‌پوشان، برای حضور در تورنمنت چین به ناچار ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه را انتخاب کردیم چون نمی‌خواستیم فرصت پیش آمده برای حضور در دو تورنمنت متوالی و برگزاری دیدارهایی که می‌تواند تدارکات خوبی باشد را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه تمرینات این تیم از جمعه گذشته آغاز شد، ادامه داد: حامد آفاق یکی از بازیکنان دعوت شده بود که البته تا دیروز در هیچ یک از جلسات تمرینی شرکت نکرد. او با عنوان کردن یکسری مشکلات انصراف خود را از حضور در اردو و سفر به چین اعلام کرد اما من با آن مخالفت کردم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد: بیشتر بازیکنانی که برای شرکت در تورنمنت چین به اردو دعوت شده‌اند، جوان هستند. نیاز داریم تا در کنار این بازیکنان چند بازیکن با تجربه مانند آفاق داشته باشیم تا بتوانیم تیمی خوب راهی مسابقات کنیم. به همین دلیل با اعلام کناره‌گیری آفاق مخالفت کردم.

مشحون تصریح کرد: بسکتبال ایران قهرمان آسیاست. البته ما با تیمی که در اختیار داریم به دنبال نتیجه گرفتن و قهرمانی در تورنمنت‌های چین نیستیم اما به عنوان قهرمان نمی‌خواهیم زنگ تفریح و مسخره دیگر تیم‌های شرکت کننده شویم. حالا اگر بیشتر ترکیب تیم از بازیکنان جوان و کم تجربه باشد چگونه می‌توان به دنبال نتیجه گرفتن بود؟

وی گفت: در هر صورت من با انصراف آفاق مخالفت کردم و به او گفتم باید در تمرینات شرکت کند و تیم را هم در سفر به چین همراهی کند اما شاید او با برادرم صحبت کرده و توانسته موافقت او را بگیرد. البته من پیشنهاد خود را در این زمینه همراه با دلایلم به رئیس فدراسیون هم اعلام کردم. او فرد ناواردی نیست و کاملا مسلط به همه مسائل است. من پیشنهاد می‌دهم اما تصمیم نهایی با اوست.

به گزارش خبرنگار مهر، کشور چین از اواخر شهریورماه میزبان دو دوره تورنمنت است که در دو شهر مجزا برگزار می‌شود. اولین تورنمنت بسکتبال چین از 27 شهریورماه در شهر ونژو در منطقه ژی جیانگ آغاز می‌شود. این تورنمنت تا 31 شهریورماه ادامه داد. به فاصله دو روز بعد هم دومین تورنمنت بسکتبال چین آغاز می‌شود که طی روزهای 2 تا 4 مهرماه پیگیری خواهد شد. این تورنمنت در شهر نانینگ منطقه گوانگسی ژوآنگ برگزار می‌شود.

این دو تورنمنت بسکتبال چین زیر نظر اتحادیه بسکتبال آسیا برگزار می‌شود.