قزوین - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت علماء و اندیشمندان دینی به نوعی ترویج و تعظیم شعائر دینی است.

حجت الاسلام عباس نظری در حاشیه برگزاری اجلاس ملی بزرگداشت علامه آیت الله سید موسی زرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: انسان در نظام خلقت دارای دو بعد متفاوت است که یک بعد اصلی و آن شخصیت انسان است و بعد دیگر روحی است.

وی افزود: هرچقدر بتوان در این بعد روحانی که ملکوتی است تلاش و کوشش کنیم به قرب الهی نزدیک می شویم که در این راستا انسانهای برجسته ای به آن جایگاه بالای انسانیت و ملکوتی نائل شدند که آیت الله سید موسی زرآبادی و فرزند ایشان سید جلیل زرآبادی از آن جمله است.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه در اوایل طلبگی توفیق داشتم که مدت کوتاهی در خدمت سید جلیل زرآبادی باشم ایشان ویژگی هایی داشتند که همان برجستگی خاص وی بعد حکمت و عرفان مرحوم بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: این بزرگواران برای ما قرآن و پیغمبر را الگو معرفی می کنند و طبق احادیثی که داریم علما وارثان پیامبر هستند و ما برای بهره مندی از این الگوها باید به نحوه زندگی شخصیت های دینی آگاه باشیم و در ابعاد مختلفی که نیاز داریم الگو برداری کنیم و به آن درجه الهی نائل شویم.

وی در خصوص اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت علماء دینی اظهارداشت: برگزاری اینگونه مراسم همان تعظیم شعائر دینی است و به نشر و گسترش فرهنگ معنویت و روحانیت کمک موثری می کند.

نظری گفت: شخصیت های بزرگی جون ایت الله زرآبادی به راستی الگوهای عملی در زندگی هستند که اگر افراد مختلف جامعه به ویژه جوانان با آنها آشنا شوند می توانند مسیر درست زندگی را یافته و در راه رشد و تعالی معنوی گام بردارند.