نایب قهرمان دوره قبل رقابتهای جام‌جهانی تکواندو به دلیل مشکلات مالی حضور در هفدهمین دوره این مسابقات را از دست داد. این اتفاق در حالی برای فدراسیون تکواندو رخ داده که بسیاری از فدراسیون‌های دیگر نیز به همین دلیل نتوانسته‌اند تیم‌هایشان را به رویدادهای بین‌المللی اعزام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این رقابت‌ها هفته اول آذرماه به میزبانی ساحل عاج برگزار می شود و تیم ملی کشورمان که دوره قبل عنوان نایب قهرمانی را در آروبا کسب کرد در این مسابقات شرکت نمی کند.

حسن ذوالقدر دبیر فدراسیون تکواندو با تائیدخبر فوق به مهر گفت: عوامل متعددی در این اتخاذ این تصمیم دخیل بود که یکی از آنها مشکلات مالی بود. اکنون فدراسیون تکواندو با نزدیک به یک میلیارد تومان بدهی در حال گذران امور است.

وی افزود: مسافت زیاد تا ساحل عاج و هزینه بالای اعزام تیم از یک سو و برگزاری مسابقاتی با شرایط مشابه در جریان المپیک هنرهای رزمی در روسیه باعث شد تا فدراسیون در نهایت به این تصمیم برسد.

دبیر فدراسیون تکواندو ادامه داد: نکته مهمی که در اتخاذ این تصمیم مهم تاثیر گذار بود پرداختن نشدن جوایز اعضای تیم ملی برای کسب افتخار در جام جهانی بود. باید تلاش کنیم که کارشناسان وزارت ورزش را متقاعد کنیم که مسابقات جهانی در کلاس متفاوتی برگزار می شود و ارزش بالایی در این رشته دارد.


ذوالقدر در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود درآمد هایی نزدیک به 500 میلیون تومان سالانه از برگزاری آزمون های ارتقاء کمربند و بانک اطلاعاتی، فدراسیون بازهم از مشکلات مالی رنج می برد؟ پاسخ داد: هزینه های فدراسیون خیلی بالاست، آماده سازی تیم های ملی، حضور در مسابقات مختلف، هزینه های جاری فدراسیون و ... باعث شد تا با وجود این درآمدها بازهم بامشکلات مالی دست به گریبان باشیم.

وی در پایان از تلاش فدراسیون برای رفع مشکل پرداخت جوایز مسابقات جام جهانی آروبا خبرداد.