لیگ برتر فوتسال در حالی از فردا و پس از 6 ماه تعطیلی آغاز می‌شود که تا چند روز گذشته تعدادی از تیم‌ها درگیر خرید و یا واگذاری امتیاز خود بوده‌اند. همچنین چند تیم هم به خاطر مشکلات مالی کار خود را لنگ لنگان در لیگ شروع خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات لیگ برتر فوتسال از فردا پنجشنبه با انجام دو دیدار آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد. این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که از آخرین بازی فصل گذشته 6 ماه گذشته است. با وجود این تعطیلی بلند مدت، همچنان تعدادی از تیم‌ها وضعیت نامشخصی دارند و تکلیفشان برای حضور در لیگ برتر چندان روشن نیست.

پیش از این قرار بود مسابقات لیگ از مردادماه آغاز شود ولی به خاطر مخالفت چند باشگاه با شروع لیگ در این ماه، باشگاه‌ها برای برگزاری بازی‌ها در شهریورماه به توافق رسیدند. موضوعی که البته مخالفت چند باشگاه مثل فرش آرای مشهد و تاسیسات دریایی که تمرینات خود را زودتر آغاز کرده بودند، در پی داشت ولی این اعتراضات راه به جایی نبرد و صدای آنها در میان قدرت مدیران چند باشگاه دیگر، شنیده نشد.

شاید بتوان شهرداری تبریز را سردمدار تیم‌های بلاتکلیف دانست. این باشگاه بعد از محرز شدن تبانی تیم فوتبال خود در لیگ دسته اول، حضور خود را در ورزش قهرمانی تعطیل و اعلام کرد در هیچ رشته‌ای تیمداری نخواهد کرد. در هفته‌های گذشته خبرهای زیادی درباره واگذاری امتیاز شهرداری به چند شرکت خصوصی شنیده می‌شد ولی به نظر می‌رسد این تیم در لیگ برتر فوتسال بازی خواهد کرد.

تب و تاب واگذاری امتیاز تیم‌های لیگ برتر تا همین چند روز پیش هم ادامه داشت؛ درست در بازه زمانی که بازیکنان و مربیان باید خود را آماده مسابقات لیگ می‌کردند، خبر شوکه کننده از شهر قم منتشر شد. بر این اساس تیم صبای قم که به عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته رسیده بود و امیدوار بود امسال با حفظ بازیکنان اصلی عنوان قهرمانی را از آن خود کند، به یکباره به تیم ماهان قم واگذار شد تا صدای اعضای کادر فنی این تیم هم بلند شود.

امتیاز تیم گیتی پسند نوین هم هفته پیش بود که بعد از چند ماه کش و قوس سرانجام به زمزم اصفهان واگذار شد. همچنین مسئولان تیم گاز خوزستان به یکباره اعلام کردند که توان تیمداری در لیگ فوتسال را ندارند تا  در نهایت امتیاز این تیم هم به نفت امیدیه برسد.

تاسیسات دریایی که امسال اولین حضور خود را در لیگ برتر فوتسال تجربه خواهد کرد، چند هفته در بلاتکلیفی به سر می‌برد. تاسیسات جزو معدود تیم‌هایی بود که خیلی زود علی صانعی را به عنوان سرمربی خود انتخاب و تمرینات آماده سازی و جذب بازیکنان جدید را آغاز کرد. با این حال مسئولان این باشگاه در اقدامی عجیب اعلام کردند که به خاطر مشکلات مالی قصد تیمداری ندارند و چند روزی امتیاز این تیم به صورت شفاهی خرید و فروش می‌شد! در حالی که گفته می‌شد پرسپولیس یکی از مشتریان خرید امتیاز تاسیسات است، این باشگاه به صورت غیر منتظره‌ای از تصمیم خود برای فروش امتیازش صرفنظر و اعلام کرد که امسال در لیگ حضور خواهد داشت.

تیم شهید منصوری قرچک هم اوضاع چندان مساعدی ندارد. آنها هم با مشکلات زیاد مالی روبرو هستند و نتوانستند مسائل فصل گذشته را حل و فصل کنند. با این مشکلات نباید تیم منصوری را بر خلاف سال‌های گذشته مدعی کسب عنوان قهرمانی دانست.

این دوره از مسابقات لیگ برتر از روز پنجشنبه استارت می‌خورد که تیم دبیری در دربی تبریز به مصاف هلال احمر خواهد رفت. دبیری این فصل وحید شمسایی را به عنوان بازیکن - مربی در اختیار دارد و طبق اعلام قبلی مسئولان این باشگاه، قهرمانی تنها هدف آنها خواهد بود. دبیری در حالی این فصل کارش را آغاز می‌کند که مصطفی نظری دروازه‌بان فصل گذشته این تیم راهی لیگ روسیه شده و در تیم نوریل نیکل بازی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد با وجود شرایطی که بر نیمی از تیم‌های لیگ برتری حاکم است، باید منتظر واگذاری و یا انصراف تیم‌ها در اواسط لیگ باشیم.

برنامه مسابقات هفته اول لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - 14 شهریور، ساعت 17
* دبیری تبریز - هلال احمر تبریز
* فرش آرا مشهد - راه ساری

جمعه - 15 شهریور، ساعت 17
* میثاق تهران - شهید منصوری قرچک
* شهرداری تبریز - تاسیسات دریایی
* صبای قم - شهرداری ساوه
*نفت امیدیه - شرکت ملی حفاری

یکشنبه - 17 شهریور– ساعت 17
* گیتی پسند اصفهان - زمزم اصفهان