سوفی هانا، نویسنده آثار جنایی به عنوان نویسنده رمان جدیدی از آگانا کریستی انتخاب شد تا یک بار دیگر هرکول پوآرو کارگاه بلژیکی را به زندگی برگرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، کتاب جدید هرکول پوآرو که سفارش دهنده آن بنیاد کریستی است، از سوی انتشارات هارپر کالینز درماه سپتامبر سال آینده به بازار می‌آید.

نویسنده این کتاب که نخستین کتابی است که پس از درگذشت آگاتا کریستی در ادامه داستان‌های او نوشته می‌شود، سوفی هانا خود نویسنده آثار جنایی است.

هانا که کتاب‌هایی چون «تا حدی ستمکار» و «نیمه دیگر زندگی‌ها» را در کارنامه دارد، شاعری است که به فهرست نهایی جایزه تی. اس. الیوت هم راه یافته است.

وی که خود را یکی از طرفداران دایمی کریستی می‌خواند گفت هرکول پوآرو و خانم مارپل مرا به داستان‌های جنایی علاقه‌مند کردند و طراحی درخشان کریستی با درکی که از مسایل روانی انسان‌ها داشت، هویت مرا به عنوان یک نویسنده آثار جنایی شکل داد.

متیو پریچارد، نوه کریستی و رmیس بنیاد آگاتا کریستی گفت رسیدن به هانا یک نعمت بود و ایده او برای طرح این رمان جدید چنان کامل و اشتیاق او به مادربزرگ من و آثارش آنقدر قوی بود که ما احساس می کنیم یک بار دیگر اثری از مادربزرگم را خواهیم خواند.

کریستی اولین رمان هرکول پوآرو را با عنوان «ماجرای اسرارآمیز در استایلز» در سال 1920 نوشت. او که خالق 80 رمان در طول حرفه نویسندگی‌اش بود، نمایشنامه و داستان کوتاه‌های متعددی هم به رشته تحریر درآورد. آخرین کتاب کریستی با عنوان «قاتل خوابیده» در سال 1976 منتشر شد.