تکذیب فرار وزیر دفاع سابق سوریه به ترکیه و اظهارات رئیس پارلمان سوریه درباره حمله احتمالی آمریکا به دمشق از جمله خبرهای سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون سوریه اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه علی حبیب وزیر دفاع سابق سوریه این کشور را ترک کرده است، تکذیب کرد. مسئولان سوریه ضمن تکذیب این خبر اعلام کردند که وی در منزل خود در صافیتا به سر می برد.

گفتنی است مخالفان سوریه ادعا کرده بودند علی حبیب به ترکیه فرار کرده است. خبر دیگر اینکه محمد جهاد اللحام رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که کشورش هرگز از تهدیدات آمریکا و هم پیمانان آن نخواهد هراسید.

وی با بیان این مطلب افزود: سوریه بیش از هر زمان دیگر مصمم به مقابله با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات به میهن است.

رئیس پارلمان سوریه در دیدار با عضو کمیته امنیت ملی پارلمان ونزوئلا گفت: هر گونه تجاوز آمریکا به سوریه در راستای منافع رژیم صهیونیستی است و این امر به این دلیل صورت خواهد گرفت که گروه های تروریستی در تضعیف دولت سوریه و از بین بردن حمایت های آن از قضیه فلسطین و مقاومت در منطقه ناکام ماندند.

محمد جهاد اللحام در ادامه تلاش برای از بین بردن توطئه های آمریکا علیه سوریه و جلوگیری از اقدامات آن همچون نقض حاکمیت و استقلال کشورها و تغییر نظام های حاکم و تبدیل آنها به رژیم های وابسته به غرب را خواستار شد.