رودسر – خبرگزاری مهر: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودسر از اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل ساخت پروژه مرکز بهداشتی و درمانی کلاچای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج صنعت کار افزود: این میزان اعتبار از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص یافته و ادامه  عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز می شود.

وی همچنین تصریح کرد: پروژه مزبور  از حیث مشکلات اعتباری به مدت 10 ماهه متوقف شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان  رودسر ادامه داد: این پروژه هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون 140 میلیون تومان از محل منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی استان هزینه شده است.

نمايشگاه عكس هنرجويان استاد ملك مدني در رشت

 گالری مارلیک مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت از روز شنبه 16 شهریور میزبان نمایشگاه گروهی عکس هنرجویان باشگاه خبرنگاران جوان خواهد بود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت با اعلام اين خبر گفت:  در اين نمايشگاه كه  توسط  گروهي ازهنرجويان باشگاه خبرنگاران جوان رشت تحت سرپرستي استاد کریم ملك مدني برگزار مي گردد؛ 39 قطعه  عكس  با موضوع آزاد و در قالب مستند اجتماعی در معرض ديد عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رضا ثقتي افزود : سعیده افروخته، لاله اکبر، محمد آلادی وطن، راحله باقری، سامان پورخوش آموز، مینا پورعبدالله، امیر رضا حاجتی، آرمان خلیلی، آذر خوشکام، ملینا دستگاه، طراوت ربیعی نژاد، سعید رحیمی، ارمغان سقراط، عبدالحمید شکری، محترم صدر الذاکرین، سیمین صفرزاده، حمیده صولتی، ابراهیم طاهری، مجتبی عابدینی، رضا عاملی پور، آسیه عبدزاده، مهسا فروتن راد، مریم فطورچیان، مهران مرادی، نازی مرتاض خو، کریم ملک مدنی ، محمد رضا ممتاز، نیما وحدانی، خسرو وهابی افراد شرکت کننده در این نمایشگاه می باشند که با هدف رشد و اعتلای هنر عکاسی اقدام به برگزاری این نمایشگاه می کند.

وی با یادآوری اینکه زمان برپایی این نمایشگاه یک هفته خواهد بود گفت : با برگزاری چنین نمایشگاه هایی و با ارائه دستاوردهای هنرجویان ، این فرصت فراهم می گردد که توانایی آنان در معرض قضاوت و کشف قرار گیرد.

نمايشگاه عکس گروهی هنرجویان باشگاه خبرنگاران جوان با همیاری انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از 16 الي  21 شهريور همه روزه  صبح ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت  16:30الی 19:30 پذیرایی بازدید کنندگان خواهد بود.

سبك زندگی رضوی را به عنوان الگویی برتر در جامعه نهادينه سازیم

رئيس تبليغات اسلامی تالش با بيان اينكه بايد سبك زندگی رضوی را ترويج دهيم، گفت: پايه‌های زندگی خود را بر اساس اصول زندگی دينی و سبك زندگی اسلامی محكم كنيم و در اين ميان سبك زندگی رضوی را به عنوان يكی از الگوهای برتر در جامعه نهادينه كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين صباحی حضور كاروان زير سايه خورشيد متشكل از خدام حرم امام رضا علیه‏السلام در استان گيلان را مروج فرهنگ رضوی دانست و اظهار كرد: حضور كاروان خدام حرم امام رضا (ع) حال و هوای حرم مطهر را برای انسان تداعی می‌كند.

وی با بيان اينكه بسياری از دوستداران اهل بيت علیه‏السلام تمكن مالی برای زيارت قبور آن عزيزان را ندارند، افزود: اين اقدام بسيار پسنديده حضور كاروان خدام در استان علاوه بر بهره همه اقشار جامعه، بسيار مورد قبول مستضعفين قرار می‌گيرد.

حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به اينكه در شهرستان تالش مذاهب شيعه و سنی در كنار يكديگر زندگی می‌كنند، تصريح كرد: اهل تسنن در اين شهرستان از نوع شافعی است كه ارادت ويژه و خاصی به اهل بيت علیه‏السلام دارند؛ لذا حضور خدام حرم با پرچم و نشان بارگاه امام رضا علیه‏السلام در استان فرصت مناسبی برای اين افراد است.

رئيس اداره تبليغات اسلامی تالش با بيان اينكه خدام حرم امام رضا علیه‏السلام حال و هوای عرفانی و فضای معنوی حرم مطهر را به مردم منتقل می‌كنند، تاكيد كرد: نشر معارف اسلامی جرقه  و مقدمه‌ای برای كارهای فرهنگی عميق‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام صباحی با بيان اينكه دهه كرامت از روز ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا علیه‏السلام پيش رو است، عنوان كرد: ويژه ‌برنامه‌های چندمحوری در همه مناطق برای شيعه و سنی برنامه‌ريزی شده است.

وی برگزاری جلسات هماهنگی ستاد شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی، ستاد سالم‌سازی دريا، برنامه‌های مختلف اعم از مولودی‌خوانی، سخنرانی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، برپايی نمايشگاه‌ها، محافل انس با قرآن و اعزام مبلغ از قم و مشهد برای حضور در گروه‌های تبليغی را از برنامه‌های دهه كرامت عنوان كرد.

حجت‌ الاسلام صباحی با اشاره به فعاليت مهم مبلغين در دهه كرامت، بيان كرد: مبلغين مردم را برای انس با آموزه‌های قرآنی و الگو قرار دادن سبك زندگی رضوی در زندگی خود آماده كنند و معارف و اصول اوليه را برای آنان تبيين كنند.

رئيس اداره تبليغات اسلامی تالش با بيان اينكه بايد سبك زندگی رضوی را ترويج دهيم، گفت: پايه‌های زندگی خود را بر اساس اصول زندگی دينی و سبك زندگی اسلامی محكم كنيم و در اين ميان سبك زندگی رضوی را به عنوان يكی از الگوهای برتر در جامعه نهادينه كنيم.

وی با اشاره به فرمايش امام رضا علیه‏السلام مبنی بر اينكه «اگر مردم محاسن كلام ما را بدانند از ما تبعيت می‌كنند»، افزود: اگر بتوانيم محاسن كلام ائمه و اهل بيت علیه‏السلام و خصوصا امام رضا علیه‏السلام را برای مردم بازگو كنيم، معارف كلام آنان به ديگران تعميم داده می‌شود.

حجت‌الاسلام صباحی با بيان اينكه بايد زيبايی‌ها و فلسفه كلام اهل  بيت علیه‏السلام را برای ديگران آشكار سازيم، متذكر شد: اگر بتوانيم معارف را در قالب هنر و به زبان آسان مردم بازگو كنيم، بدون شك استقبال بيشتری از برنامه‌ها خواهد شد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی تالش با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبری در خصوص سبك زندگی اسلامی در خراسان، خاطرنشان كرد: 20سؤال مطرح شده توسط ايشان می‌تواند به عنوان يك محك برای ما باشد تا زندگی خود را بررسی كنيم و بر اساس الگوهای درست تغيير و تطبيق دهيم.

حضور كاروان خدام رضوی در استان‌ها گامی موثر در جهت ترويج مكتب اهل‌ بيت(ع)

رئيس اوقاف آستانه اشرفيه با اشاره تاثير بسيار حضور كاروان خدام رضوی به گيلان، گفت: حضور كاروان رضوی و برافراشته شدن پرچم امام رضا علیه‏السلام گامی موثر در جهت ترويج مكتب اهل‌ بيت علیه ‏السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمين عباس خوبرو با بيان اينكه امام رضا علیه‏ السلام راه نجات بشريت را تمسك به قرآن و عترت می‌دانستند، اظهار كرد: سيره و منش اين امام همام بايد بيش از اين برای جهانيان معرفی و تبيين شود، زيرا دفاعی كه امام رضا علیه‏السلام از ولايت و امامت كرد بسيار مهم و كم‌نظير بوده است.

وی با اشاره تاثير بسيار حضور كاروان خدام رضوی به استان گيلان، گفت: حضور كاروان رضوی و برافراشته شدن پرچم امام رضا علیه‏السلام در دهه كرامت، حيات معنوی به جامعه می‌بخشد و اجرای اين برنامه گامی موثر در جهت ترويج مكتب اهل‌ بيت علیه‏السلام است؛ عظمت، عزت و شرافت امروز ما از اهل بيت علیه‏السلام بوده و اهتزاز پرچم رضوی در كشورهای جهان به بركت ولايت است.

حجت‌الاسلام خوبرو افزود: سبك زندگی اهل بيت علیه‏السلام به ويژه امام رضا علیه‏السلام باعث بهبود سطح زندگی ما می‌شود و می‌تواند در رشد و تحكيم كانون خانواده از طريق تصحيح نحوه تعاملات خانوادگی موثر باشد.

رئيس ادراه اوقاف و امور خيريه شهرستان آستانه اشرفيه در خصوص تاثير اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با دهه كرامت، تصريح كرد: آموزه‌های دينی و سيره زندگی اهل بيت علیه‏السلام معروف و مروج اخلاقيات عملی متعالی‌ساز انسان، خانواده و جامعه است و نقش سازنده‌ای در تحكيم بنيان خانواده و در نتيجه تقويت بنيان جامعه ايفا می‌كند؛ لذا اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با اين دهه فرصت مناسبی برای ترويج سيره عملی امام رضا علیه‏السلام و حضرت معصومه(س) در جامعه است؛ فرهنگ رضوی عامل تعالی‌بخش روح و جان انسان می‌باشد و بايد از همه ظرفيت‌های جامعه در جهت نهادينه‌كردن اين فرهنگ اصيل استفاده كرد.

وی در ادامه تاكيد كرد: امام رضا علیه‏السلام از مردم راستی، صداقت، شايستگی و انتظار فرج را طلب كرده‌اند، آحاد جامعه اسلامی بايد با بهره‌گيری از سيره رضوی در جهت تقويت معنويت در خود تلاش كنند و با آشنايی با سيره و فرهنگ آن حضرت و عمل به آن می‌توان به سبك زندگی اسلامی رسيد.

حجت‌الاسلام خوبرو با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف اين شهرستان در ايام دهه كرامت، يادآور شد: اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان آستانه اشرفيه در دهه كرامت ويژه برنامه‌های متعددی جهت شناساندن و تمسك به اهل بيت علیه‏السلام در دست اقدام دارد كه از جمله می‌توان به غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان و تزيين و نورافشانی آن اشاره نمود؛ همچنين برگزاری ميلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا علیه‏السلام و برگزاری بزرگداشت حضرت سيد جلال‌الدين اشرف علیه‏السلام در عصر روز جمعه، 22 شهريورماه سال جاری كه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه همراه خواهد بود.

يادآوری می‌شود، مراسم اختتاميه شعر گيلكی كه از سری برنامه‌های جشنواره بين‌المللی رضوی می‌باشد، در عصر روز پنجشنبه، 21 شهريورماه جاری در حرم مطهر سيد جلال‌الدين اشرف علیه‏السلام برگزار خواهد شد.