تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شیرپگاه زنجان گفت: سرانه مصرف شیر کشور بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید امیدی  ظهر پنج شنبه در همایش «سلامتی ارمغان شیر» افزود: درحال حاضر سرانه مصرف شیر کشور یک ششم برخی کشورهای پیشرفته از جمله هلند است که از جمله پیامدهای این خلاء می‌توان به بروز بیماری‎های بسیاری از جمله پوکی استخوان که موجب زمین‎گیری زودرس سالمندان می‌شود، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر کشور یک ششم کشورهای پیشرفته از جمله هلند است افزود: در حال پیگیری صادرات گسترده محصولات لبنی به خارج از کشور هستیم و در حال حاضر نیز محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای عربستان، عراق و کویت صادر می‌شود.

امیدی با یادآوری اینکه  طی 5 ماهه اول امسال 2 هزار و 200 تن انواع محصول لبنی به ارزش یک میلیون صادر شده است افزود: استاندارد خارجی در این شرکت اجرا می‌شود که از استانداردهای ملی سخت گیرتر بوده و محصول را از مبداء، ورود، نحوه فرآوری، اپراتور مسئول امر و سایر مسائل مربوطه مدیریت کرده و قابل پیگیری است.

مدیرعامل شرکت شیرپگاه زنجان  با تاکید بر اینکه توجه به فعالیت‎های زیست محیطی از موارد مهم در فعالیت واحدهای صنعتی است گفت: شرکت شیر پگاه زنجان با رعایت اصول زیست محیطی و ورود جدی در این بخش توانسته به‌عنوان واحد پیشرو به لحاظ فعالیت‎های زیست محیطی شناخته شود.