کشته شدن هشت نفر در پی تیراندازی در شهر پیشاور، کشته شدن دومین سرکرده بانفوذ شبکه تروریستی حقانی و هشدار اسلام آباد درباره ادامه حملات آمریکا از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، رسانه ها و مقامات پاکستانی امروز شنبه اعلام کردند که در جریان حمله افراد مسلح ناشناس به چند خودرو نقلیه از جمله یک اتوبوس مسافربری و تیراندازی در شهر پیشاور در شمال غرب این کشور دست کم هشت نفر از جمله یک کودک کشته شدند.

پس از این حمله پلیس، نیروهای امنیتی و تیم های امداد و نجات در محل حادثه حاضر شده و مجروحین را به بیمارستان منتقل کردند. تحقیقات درباره علت این حادثه نیز آغاز شده است.

رسانه های پاکستانی همچنین از تبادل آتش میان پلیس و نیروهای امنیتی خبر دادند که به مدت یک ساعت به طول انجامید و در نهایت مهاجمین موفق به فرار شدند.

خبر دیگر اینکه منابع امنیتی در پاکستان اعلام کردند که یکی از سرکردگان ارشد شبکه تروریستی حقانی موسوم به "ملا سنگین زردان" در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه "غلام خان تحصیل" وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور کشته شد، این درحالیست که طالبان و شبکه حقانی هنوز در این باره واکنش نشان نداده اند.  

منابع پاکستانی اعلام کردند که ملا سنگین زردان پس ازسراج الئین حقانی دومین سرکرده بانفوذ شبکه حقانی محسوب می شد و همچنین عملیات طالبان را در ولایت پکتیکا افغانستان فرماندهی می کرد.

خبر دیگر اینکه پاکستان ضمن محکوم کردن حمله پهپادهای آمریکا به خاک این کشور اعلام کرد که چنین حملاتی به روابط میان واشنگتن و اسلام آباد آسیب می رساند.