رسانه های خبری از ادامه فرافکنی های نخست وزیر ترکیه علیه سوریه و تاکید مجدد وی بر ضرورت تهاجم نظامی به این کشور همسویی کامل با آمریکا خبر دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان در ادامه جوسازی های خود علیه سوریه ادعا کرد که تمام رهبران حاضر در نشست گروه 20 بر نیاز برای انجام عملیات نظامی علیه سوریه در پی استفاده از تسلیحات شیمیایی در نزدیکی دمشق در ماه گذشته کاملا متفق القول هستند.

وی افزود: تقریبا تمام رهبرانی که در این نشست شرکت کرده اند به دقت تحولات سوریه و اقدامات دولت بشار اسد علیه مردم را بررسی کرده و رهبران گروه 20 بر این باورند که اقدام نظامی علیه این کشور بسیار ضروری است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز که اخیرا با مخالفت نمایندگان با طرح اقدام نظامی علیه سوریه روبرو شده است، در یک کنفرانس خبری در پایان نشست گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه عملیات نظامی علیه نظام بشار اسد را بدون موافقت شورای امنیت دور از ذهن توصیف کرده و در عین حال اعلام کرد که کشورش به عملیات نظامی علیه این کشور نمی پیوندد. 

وی در ادامه با اشاره به اظهارات پوتین در این باره که باید اسناد بیشتری در رابطه با استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی ارائه شود، قانع کردن رئیس جمهوری روسیه را امری بسیار دشوار خواند.