نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در تلاش برای فریب اذهان عمومی در مورد حمله به سوریه با صدور بیانیه ای گفت : حمله به سوریه، بشار اسد را وادار به مذاکره می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سامانتا پاور" با نادیده گرفتن فعالیتهای خطرناک گروههای تروریستی مسلح که امنیت و ثبات سوریه را به خطر انداخته اند، مدعی شد : حمله به سوریه سبب توقف اقدامات رئیس جمهور سوریه در امر "بکش تا پیروز شوی" می شود.

پاور در این بیانیه به اختلاف نظر مردم آمریکا در مورد حمله به سوریه نیز اشاره کرده است. بر اساس آخرین نظرسنجی ها که هفته گذشته منتشر شده 54 درصد از مردم آمریکا مخالف حمله به سوریه هستند.

وی با مقایسه اوضاع سوریه و کوزوو در سال 1999 میلادی ادعا کرد : در حمله به کوزوو نیز آمریکا مجوز سازمان ملل را نداشت اما دیدیم که نتیجه آن مثبت بود و از همین رو حمله به سوریه نیز می تواند بشار اسد را پای میز مذاکره بنشاند.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که هدف از حمله به سوریه تغییر حکومت در این کشور نیست بلکه هدف واشنگتن ضعیف کردن دولت بشار اسد است.

به ادعای پاور، حمله محدود موجب افزایش وزن دیپلماسی شده و سازمان ملل و دیگر طرف های حاضر در بحران سوریه می توانند شراطی را برای مذاکره به دولت سوریه ارائه بدهند.

آمریکا از دو هفته قبل تلاش های خود برای متقاعد کردن کشورهای دیگر برای حمایت از حمله به سوریه را افزایش داده اما با این وجود به غیر از فرانسه هیچ کشور دیگری در این حمله احتمالی در کنار واشنگتن نخواهد بود.