کرمان – خبرگزاری مهر: مس کرمان که به دلیل عدم مدیریت و ضعف شدید در جذب بازیکنان و کادر فنی پس از گذشت هشت هفته از لیگ برتر جایی بهتر از انتهی جدول ندارد با تغییر مدیریت و کادر فنی قصد دارد شوک جدی به تیم وارد کند تا مس کرمان به جایگاه حقیقی خود باز گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت سابق مس کرمان با اقدامات خود در فصل نقل و انتقالات در زمینه جذب بازیکنان جدید، و کادر فنی و همچنین کوچ گسترده بازیکنان تاثیر گذار تیم ضربه شدیدی به فوتبال کرمان زد در نهایت انتهی هفته گذشته برکنار شد.

این درحالی است که مدیریت ضعیف و عدم توان لازم برای رفع بحرانها و حواشی تیم توسط مدیریت سابق تیم و تصمیم گیریهای بدون مشورت نقش تاثیر گذار و مستقیم در وضعیت کنونی مس کرمان دارد.

مس در شرایطی که با کمترین گل زده و یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ برتر را دارد در انتهی جدول لیگ قرار گرفته که در طول تاریخ حضورش در فوتبال چنین نتایج فاجعه باری را شاهد نبوده است.

مدیرعاملی ایرانمنش در باشگاه مس کرمان

در شرایطی که همگان در انتظار تغییرات جدی در صدر مدیریت این تیم بودند در نهایت ناصر شهبازی که نخستین مدیرعامل غیر بومی مس کرمان بود و از ابتدای حضورش با مخالفتهای شدید مواجه شده بود از مدیریت مس کرمان برکنار شد و پنجشنبه گذشته و قبل از برگزاری هفته هشتم اکبر ایرانمنش به عنوان مدیرعاملی مس کرمان انتخاب شد.

اکبر ایرانمنش یکی از چند گزینه مدیرعاملی باشگاه مس کرمان بود که طی چند روز گذشته از سوی مدیران شرکت ملی مس ایران با وی رایزنی صورت گرفته بود تا پس از هفت سال بار دیگر عهده‌دار مدیرعاملی باشگاه صنعت مس کرمان شود.

مدیران جدید شرکت ملی صنایع مس ایران پس از بررسی چند گزینه روی انتخاب ایرانمنش به توافق رسیدند و قرار است به زودی مراسم معارفه ایشان در باشگاه مس انجام شود.

اکبر ایرانمنش در سال 84 مدیرعامل مس بود که در همان فصل تیم مس کرمان توانست به لیگ برتر صعود کند وی همچنین رئیس سابق دانشکده تربیت بدنی کرمان بوده است و مدتی نیز رئیس هیئت کشتی کرمان بوده است.

افزایش امید کرمانی ها برای دوری مس کرمان از انتهی جدول

با ورود ایرانمنش به مس کرمان که از پیشکسوتان مس کرمان محسوب می شود هواداران این تیم انتظار دارند مس کرمان رفته رفته به شرایط مطبوب نزدیک شود و ایرانمنش که خود مس را به لیگ برتر آورد بتواند بقای این تیم در ادامه لیگ برتر را نیز تضمین کند.

بسیاری بر این عقیده هستند که مس کرمان با توجه به اینکه در شرایط بسیار بدی قرار دارد نیاز به مدیریت بحران دارد و به همین دلیل بسیاری از گزینه های مطرح شده برای مدیریت مس زیر بار مسئولیت این تیم نرفتند.

در واقع مس کرمان که بسیار ناشی گرانه بسته شده است شرایط بسیار دشواری را برای مدیریت جدید مس کرمان ایجاد کرده است.

از سوی دیگر بسیاری در انتظار تغییر در کادر فنی مس کرمان نیز هستند به این ترتیب مس کرمان تنها تیمی است که سه سرمربی را در هشت هفته گذشته از لیگ برتر تجربه می کند.

ابتدا تقوی به مس آمد اما مردم کرمان عقیده داشتند وی تجربه و علم لازم برای هدایت این تیم را ندارد و در واقع میتوان با نگاهی به لیست بازیکنانی که این مربی جذب کرده است به این مهم پی برد.

در واقع با حضور این مربی بسیاری از بازیکنان تاثیرگذار لیگ برتر در مس کرمان حضور نیافتند و ترجیح دادند زیر نظر مربیان کار بلد فوتبال خود را ادامه دهند در نهایت پس از مخالفت های گسترده تقوی چند روز پس از ثبت قراردادش در هیئت فوتبال کرمان از حضور در مس استعفا داد.

تجویز یاوری برای مس اثر گذار نبود

در این میان شهبازی در زمانی کوتاه یاوری را که تجربه حضور در کرمان داشت را به سمت سرمربی گیری مس کرمان انتخاب کرد اما این مربی با تجربه نیز کاری از پیش نبرد.

در این مدت فشارهای گسترده و استرس بالای مس کرمان باعث شد مهدی محمدی به عنوان با تجربه ترین مربی کرمانی دچار سکته مغزی شود و در بیمارستان بستری شد و هم اکنون نیز شراط مناسبی ندارد.

بستری شدن مربی و سرپرست مس در بیمارستان/ حال محمدی همچنان وخیم است

بلافاصله بعد از محمدی که با به کما رفتنش روحیه مس را نیز به کما برد، سرپرست مس کرمان نیز پس از باخت این تیم مقابل ملوان در ورزشگاه امام علی کرمان از ورزشگاه با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

این موارد نشان دهنده نهایت فشار و استرس بر روی نیروهای بومی مس کرمان وجود داشته است اما در نهایت مدیریت غیر بومی پس از اینکه مدیریتش ضعف شدید فوتبال کرمان را در پی داشت با برکناریش بدون اینکه پاسخگوی نحوه مدیریتش باشد از مس رفت.

در نهایت پس از اینکه روز پنجشنبه مدیرعامل مس تغییر کرد محمود یاوری نیز در بیانیه ای استعفای خود را اعلام کرد.

بیانیه محمود یاوری/ مسن ترین مربی لیگ برتر از کرمان رفت

در حالیکه برخی گمان می کردند یاوری برای اینکه بتواند از نظر مالی شرایط بهتری را داشته باشد استعفا نخواهد داد اما این مربی پیش کسوت در اقدامی پسندیده با انتشار بیانیه ای مس کرمان را برای تصمیم گیری بهتر مدیران فعلی ترک کرد.

در این بیانیه آمده است؛ مردم شريف، نجيب و فوتبال دوست ديار كريمان و مسوولان محترم استان كرمان اينجانب به رغم اينكه هيچ گونه نقشي در جذب بازيكنان تيم مس كرمان در ابتداي فصل نداشتم و تنها به علت ارادت قلبي و خاطرات خوبي كه در گذشته از حضور در كرمان و مردم خونگرم و فوتبال دوست اين خطه داشته و دارم، مسووليت خطير سرمربيگري تيم را در شرايط بحراني كه با استعفاي كادر فني سابق مواجه بود، پذيرفتم.

امروز بنا به مصلحت باشگاه و اينكه اعتقاد دارم اين تيم با يك شوك مثبت مي تواند روند رو به رشد بهتري پيدا كند، تصميم دارم از اين تيم محبوب و دوست داشتني كناره گيري كرده تا آخرين خدمت را در شرايط فعلي به فوتبال و هواداران فهيم كرماني كرده باشم.

اميدوارم با پذيرفتن كناره گيري بنده از تيم مس كرمان و پيوستن يك سرمربي كاربلد و كاركشته ديگر، تيم صنعت مس روند مناسب تري از رشد را به خود گيرد و شاهد موفقيت هاي بيشتر اين تيم باشيم.

از زحمات كادر مديريتي سابق و مديرعامل جديد و كاربلد فعلي استاد اكبر ايرانمنش كمال تشكر را دارم و ضمن آروزي شفاي عاجل براي همكارم مهدي محمدي عزيز از خداوند متعال، از زحمات ديگر دست اندركاران تيم بويژه ايرج كهندل سرپرست تيم، همكاران كادر فني و بازيكنان تيم كه هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند، پزشكان، ماساژورها، و همچنين محسن جعفري مسوول تداركات تيم و ساير افرادي كه در اين مدت قبول زحمت كردند، تقدير و تشكر نمايم.

بر خود واجب مي دانم كه ازمردم مهربان و ميهمان نواز كرمان بويژه هواداران و ليدرهاي تيم كه تا آخرين لحظه دست از تشويق تيم محبوب خود بر نداشتند و در اين مدت بارها بنده را مورد لطف و محبت خود قرار دادند، تشكر ويژه داشته باشم.

مظلومی نزدیکترین مربی به مس کرمان

با رفتن یاوری که به احتمال فراوان مورد موافقت مدیریت جدید نیز قرار میگیرد به نظر می رسد نزدیکترین گزینه به مس کرمان مهدی مظلومی است که در این خصوص زمزمه های جدی نیز شنیده می شود.

که طی روزهای آینده گزینه نهایی سرمربیگری مس کرمان مشخص خواهد شد.

اما آنچه که مسلم است مس کرمان نیاز به تقویت جدی بازیکنانش با استفاده از جذب بازیکنان خارجی و سهمیه باقیمانده دارد.

با توجه به شرایط فعلی حتی جذب بازیکنان بومی تیمهای پایه مس کرمان نیز می تواند شرایط مناسبتری نسبت به شرایط کنونی در مس ایجاد کند.

هشدار به مسئولان مس کرمان

یکی از مشکلات مس کرمان عدم وجود مسئول روابط عمومی قوی در مس کرمان و عدم ارتباط مدیر سابق مس کرمان با رسانه ها و عدم مشورت با پیشکسوتان فوتبال بوده است که امیدواریم مدیرعامل جدید مس کرمان با انتخاب فردی کار کشته و پیش کسوت در سمت روابط عمومی که مورد قبول رسانه ها باشد و شرایط این تیم را برای ایجاد آرامش بشناسد تلاش کند.

نگرانیهایی در خصوص نفوذ برخی رسانه های تمامیت خواه در این سمت که در مدیریت اسبق حضورشان حاشیه ساز بود وجود دارد که امیدواریم با تدبیر مدیر جدید مس این مشکلات بار دیگر تکرار نشود.