یاسوج – خبرگزاری مهر: رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 147 نفر از فرزندان مددجویان کمیته امداد استان از خدمت مقدس سربازی معاف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصیب حیدری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توانمند سازی مددجویان تحت حمایت از مهمترین برنامه کاری این نهاد است و هدف از معافیت سربازی فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت این نهاد بسترسازی برای اشتغال مددجویان و به منظور توانمندسازی و استقلال مادی خانواده‌ها است.

وی بیان داشت: یکی از خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد معافیت از سربازی فرزندان پسر خانواده های زنان سرپرست خانوار است.

حیدری اظهار داشت: معافیت این افراد منجر به کاهش بار سنگین مسئولیت و تأمین معاش خانوارهایی که زنان سرپرست خانوار هستند، می شود.

رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان افزود: در همین راستا برای 35 نفر از فرزندان مددجو کاهش تعرفه و 350 نفر نیز انتقال به نزدیکترین محل سکونت انجام شده است.

حیدری عنوان کرد: فرزندان پسر خانواده‌هایی که سرپرست آنها به لحاظ جسمی پیر و ناتوان و دارای سه فرزند دختر هستند و توانایی مخارج زندگی را ندارند در صورت واجد شرایط بودن از خدمت سربازی معاف شده و یا دوران خدمت این افراد با هماهنگی به محل زندگی خود انتقال داده می‌شود.