عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه در هفته گذشته استرس زیادی از سوی رسانه‌ها به بازیکنان وارد شده بود، گفت: هیچکس از بازی دربی راضی نیست. این بازی به اندازه کافی حساس است ولی این بار آنقدر بازی دو تیم را بزرگ کردند و استرس وارد کردند که بازیکنان نمی‌توانستند بازی خود را ارایه کنند.

منصور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه قبل از دربی و پس از آن هم شاهد هستیم در تلویزیون و هر جای دیگری در خصوص دربی حرف می‌زنند و همه می‌گویند چرا اینطوری شد. برای همین است که التهاب این بازی بالاتر از دیگر دیدارهاست.

وی اضافه کرد: بازی خوبی نبود. هیچ کس از دربی راضی نیست. این بازی به اندازه کافی حساس است ولی این بار آنقدر بازی دو تیم را بزرگ کردند و استرس وارد کردند که بازیکنان نمی‌توانستند بازی خود را ارایه کنند. من نمی‌گویم مطبوعات یا رسانه‌ها مقصر بودند ولی یک هفته آنقدر استرس وارد شد که بازی از دست مربیان خارج شده بود.

مدیرفنی تیم استقلال تصریح کرد: در طول هفته از نزدیک می‌دیدم امیر قلعه‌نویی روی سیستم 3 - 3 - 4 کار می‌کرد ولی وقتی بازیکنان به داخل زمین رفتند، آنقدر فشار زیاد بود که هر دو تیم فقط احتیاط می‌کردند که گل نخورند. قبل از بازی من یک برنامه تلویزیونی را می‌دیدم که هواداران می‌گفتند حتی در آسیا قهرمان نشود ولی دربی را نبازد. وقتی هواداران این مسایل را مطرح می‌کنند، دیگر بازیکنان ناخواسته به سمت محافظه کاری می‌روند.

پورحیدری با اشاره به دربی روز جمعه اظهار داشت: با وجود اینکه دو تیم بازی خوبی را ارایه نکردند ولی واقعا تیم ما فرصت‌های بهتری داشت. اگر فرهاد در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم توپ را گل می‌کرد یا ضربه ساموئل به داخل چارچوب می‌رفت، شرایط بازی کاملا عوض می‌شد. من با استقلال کار دارم و درباره تیم خودمان حرف می‌زنم. تمام تعویض‌های قلعه‌نویی هم تهاجمی بودند ولی همانطور که گفتم استرس بازیکنان خیلی زیاد بود.

وی با اشاره به غیبت بازیکنان کناری استقلال تصریح کرد: تیم استقلال در این دیدار خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت که این روی کار ما تاثیرگذار بود. استقلال همیشه روی کناره‌ها به حریفان فشار وارد می‌کند و این مثل کسی بود که دو تا دستش را بسته باشند و بگویند شنا کن! البته بازیکنان جایگزین خیلی خوب کار کردند و ما از کار پژمان نوری راضی هستیم. منتظری هم خوب کار کرد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان این که شرایط پیش آمده برای استقلال راضی کننده نیست، گفت: فشار روی تیم ما خیلی زیاد است و هر هفته بازیکن مصدوم داریم. این موضوع روی تیم ما خیلی تاثیر منفی گذاشته است. اگر همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم، اوضاع خیلی بهتر خواهد شد.