دهمین کتاب شهید حبیب غنی‌پور با رویکرد بررسی آثار و نقش امیر‌حسین فردی در ادبیات و مطبوعات کودک و نوجوان ایران تولید و منتشر می‌شود.

ناصر نادری، سردبیر دهمین کتاب شهید حبیب غنی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار این کتاب همزمان با سیزدهمین جشنواره ادبی شهید غنی‌پور گفت: این کتاب امسال در دو بخش تهیه می‌شود که بخش نخست آن به سبک همه سال به جشنواره، جلسات داوری و نقد آثار برگزیده سال گذشته اختصاص دارد و بخش دوم و ویژه کتاب امسال نیز به موضوع مرحوم امیرحسین فردی اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: سعی داریم در بخش دوم از این کتاب شخصیت ادبی مرحوم فردی را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص روزنامه‌نگاری و ادبیات کودک و نوجوان به شکلی تازه معرفی کنیم و نقش او را در هدایت نسل کودک و نوجوان امروز ایران در این کتاب به بررسی بنشینیم.

نادری افزود: بخشی از یادداشت‌های روزانه مرحوم فردی که به کوشش فرزندش تدوین و گردآوری شده است نیز در این کتاب منتشر خواهد شد و در کنار آن گزیده‌ای از سخنرانی‌ها و یادداشت‌های او را نیز در این کتاب خواهیم آورد. البته در کنار آن بازتاب درگذشت وی در رسانه‌ها نیز در این کتاب منعکس خواهد شد.

سردبیر دهمین کتاب شهید حبیب غنی‌پور در ادامه با اشاره به رمان گرگ‌سالی گفت: قرار گذاشتیم تا تمام شاگردان و اعضای شورا نویسندگان مسجد پس از مطالعه کتاب گرگ‌سالی یادداشت و نقدی بر این رمان نوشته و در نشستی صمیمانه در مسجد جوادالائمه آن را بیان کنند و ماحصل آن در یک نشست نقد گروهی بیان شده و خروجی آن نیز در کتاب شهید غنی‌پور امسال منتشر شود.