سرنوشت حذف يا بقاي كشتي در بازي‌های المپيك 2020 توكيو در حالی بامداد فردا دوشنبه در نشست بوينس آيرس آرژانتين مشخص می‌شود كه گوش شكسته‌های تمامی كشورهای عضو فيلا ماه‌هاست در انتظار شنيدن اخبار خوشی از اين جلسه سرنوشت‌ساز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام وقت آن رسید مسئولان كمیته بین‌المللی المپیك در نشست سرنوشت ساز خود در بوینس آیرس به وضعیت كشتی رسیدگی كنند و تكلیف این رشته برای ماندن یا حذف از المپیك 2020 توكیو روشن شود.

كهن‌ترین ورزش تاریخ در حالی باید امشب برای بقا در المپیك با رشته‌های اسكوش و بیسبال بجنگد كه تاكنون بسیاری از كشورهای صاحب نام ورزشی جهان با حذف كشتی مخالف بودند و هر كدام به سهم خود برای حفظ این رشته در المپیك تلاش كرده‌اند.

هر چند گفته می‌شود "نناد لالویچ" رئیس فدراسیون جهانی كشتی(فیلا)‌ به محض احراز پست ریاست از هیچ تلاش دیپلماتیكی برای حفظ كشتی در المپیك دریغ نكرد اما تازه‌ترین مصاحبه او با رویترز گویای چیز دیگری است.

رئیس صربستانی فیلا در گفتگو با خبرنگار رویترز بارها اعلام كرد اقدامات لازم برای حفظ كشتی صورت گرفته و حتی فیلا حاضر شده برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی را در اوزان هفتگانه بوجود آورد اما انگار مسئولان كمیته بین‌المللی المپیك همچنان عزم خود را جزم كرده‌اند كه با حذف كشتی،‌ فرصت عرضه اندام در المپیك را به یكی از رشته‌های بیسبال و اسكوش دهند.

به هر حال تكلیف كشتی تا بامداد فردا دوشنبه در آخرین نشست كمیته بین‌المللی المپیك روشن می‌شود و مطمئنا تا زمان اعلام رای نهایی، هیچكدام از اهالی كشتی نفسی راحت نخواهند كشید.

از سویی دیگر مسئولان ورزشی ژاپن كه بامداد امروز با خبر كسب میزبانی المپیك 2020 در توكیو به موفقیتی بزرگ دست یافتند،‌ امشب نیز قصد دارند برای بقای كشتی در المپیك از هیچ تلاشی فروگذار نكرده و یكی از رشته‌های مدال‌آور خود را همچنان در این بازی‌ها حفظ كنند.

آنچه مسلم است گوش شكسته‌های كشورمان بامداد فردا تا صبح بیدار خواهند بود كه امیدواریم این بیداری به دلیل شادی از بقای كشتی در المپیك باشد و بی‌خوابی آنان به ناراحتی حذف این رشته از المپیك 2020 مربوط نشود.