بیماری معاون دبیرکل اخوان المسلمین در زندان، بازداشت داماد عصام العریان از رهبران اخوان و کشته و زخمی شدن 30 فرد مسلح در صحرای سینا از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، خیرت الشاطر معاون دبیرکل اخوان المسلمین روز گذشته دچار بیماری سختی شد به طوری که آثار آن در ملاقات با اعضای خانواده خود مشهود بود.

خیرت الشاطر به اتهام مشارکت در قتل، انتشار اخبار کاذب در داخل و خارج از مصر اخباری که به امنیت ملی آسیب می رساند و نیز پیوستن به گروه تروریستی به 15 روز حبس محکوم شده است.

الیوم السابع نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر "عبدالناصر فؤاد صقر" داماد عصام العریان یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین را بازداشت کردند. منابع امنیتی مصر اعلام کردند که عصام العریان توانست پیش از رسیدن نیروها به منطقه "خاتم المرسلین" در استان الجیزه فرار کند.

خبر دیگر اینکه المیادین گزارش داد: وزارت کشور مصر در حال بررسی جدا کردن رهبران بازداشتی اخوان المسلمین در زندان طره است. این افراد قرار است در چهار زندان در مجموعه زندان های طره از یکدیگر جدا شوند.

روسیا الیوم نیز گزارش داد که در عملیات نظامی نیروهای ارتش مصر به صحرای سینا دست کم 10 فرد مسلح کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. گفتنی است از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر در ماه جولای تاکنون گروه های افراطی و مسلح حملات خود را در مناطق مختلف صحرای سینا افزایش داده اند و ارتش مصر با حملات خود با این افراد مقابله می کند.