سمنان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان کرامت را به معنای ارزش دانست و افزود: دهه کرامت دهه ارزش ها است و این ارزش ها را باید معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری نهمین جشنواره سراسری داستان نویسی رضوی در دفتر خود با بیان اینکه در کشور روز، هفته و دهه های فراوانی داریم، تصریح کرد: از این فرصت ها باید به نحو احسن استفاده شود و به شعار اکتفا نشده، بلکه وارد مباحث اجرایی و عملی شویم.

وی با بیان اینکه دهه کرامت دهه مودت است گفت: مودت با محبت فرق دارد، محبت به معنای دوست داشتن است اما مودت و دوستی در دل نیست بلکه آثار عملی دارد.

دهه کرامت موقعیتی برای رشد در عرصه های معرفتی و رفتاری است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان ساخت: در دهه کرامت باید بیشتر روی حضرت رضا (ع) تکیه کنیم، آن حضرت را بهتر بشناسیم و بیشتر به مردم معرفی کنیم و وقتی شناخت آمد مودت، محبت و اطاعت نیز می آید.

آیت الله شاهچراغی دهه کرامت و جشن زیر سایه خورشید و همه این امور را موقعیتی برای رشد در عرصه های معرفتی و رفتاری دانست و بیان داشت: اگر ما نتوانیم رشد معرفتی و رفتاری در خود ایجاد کنیم، از این موقعیت استفاده ای نکرده ایم.

وی اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید از ائمه اطهار الگوگیری کنند و حضرت معصومه (س) الگوی همه زنان جامعه محسوب می‌شود.

دهه کرامت باید بتواند باعث رشد فردی و اجتماعی شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت الگوی گیری زنان جامعه به ویژه دختران از حضرت معصومه (س) تاکید کرد و گفت: برکات وجودی این حضرت در کشور ایران به خوبی دیده می‌شود.

آیت الله شاهچراغی این دهه را ابرازی برای ابراز ارادت به خاندان وحی خواند و تصریح کرد: دهه کرامت باید بتواند باعث رشد فردی و اجتماعی شود.

وی تصریح کرد: ما باید بدانیم که با چه هدفی دهه کرامت را برگزار می کنیم و راهکارها و نقشه راه رسیدن به آن اهداف را نیز باید مشخص کنیم.

جشنواره داستان های رضوی برای شناساندن ابعاد معنوی امام رضا(ع)

امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت امام رضا(ع) گفت: جشنواره داستان های رضوی فرصت ارزشمندی برای شناساندن ابعاد شخصیتی و معنوی حضرت امام رضا (ع) است.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر معرفی هرچه بیشتر هشتمین امام شیعیان به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان اظهار داشت: مردم شناخت درستی از این امام عزیز ندارند و تنها به غریب الغربا بودن آن حضرت اشاره می کنند.

وی گفت: تجلیل از امام رضا (ع) تجلیل از خداست و فرزندان امام موسی کاظم (ع) به گردن ما ایرانی ها حق دارند و همه مدیون این بزرگوران هستیم.

بر صحت و سلامت آثار ارسالی دقت کنند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی داستان های رضوی کبوتر حرم در سمنان گفت: دست اندرکاران این جشنواره باید در صحت و سلامت آثار دقت کنند و آثار ارائه شده صحیح، مستند و ... باشد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره داستان های کوتاه رضوی با بهره برداری فرهنگی کار مناسب و شایسته ای است.

آیت الله شاهچراغی گفت: باید کاری کرد که جشنواره داستان های کوتاه رضوی همانند همیشه رنگ دینی و اسلامی داشته باشد.

ارسال بیش از 860 اثر به نهمین جشنواره داستانهای رضوی سمنان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست از ارسال 868 اثر داستانی از سراسر کشور به نهمین جشنواره داستانهای رضوی در سمنان خبر داد و گفت: آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به دوره قبل 48 درصد رشد دارد.

محمد رضا سوقندی با بیان اینکه این آثار توسط 490 نفر نویسنده و در سه موضوع داستان بلند، داستان کوتاه و داستان کوتاه کوتاه ارسال شده است افزود: از این تعداد 34 داستان بلند، 627 داستان کوتاه و 195 داستان کوتاه کوتاه است.

وی با بیان اینکه 12 اثر غیرداستانی نظیر دل نوشته نیز به دبیرخانه این جشنواره رسیده است گفت: 14 اثر ارسالی نیز فاقد مشخصات صاحب اثر و تلفن و آدرس بود.

دبیر نهمین جشنواره داستان های رضوی گفت: آیین افتتاحیه این جشنواره چهارشنبه این هفته در مجتمع فرهنگی هنری نیستان شهرستان مهدیشهر و آیین اختتامیه آن نیز روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می شود.

اجرای 14 برنامه زیر سایه خورشید در استان سمنان

مسئول برگزاری جشن های دهه رضوی در استان سمنان نیز در این نشست ایجاد فضای معنوی در جامعه، گسترش فرهنگ ولایت و امامت و ایجاد علاقه به ائمه اطهار (ع) در بین مردم را از اهداف حضور خادمان آستان قدس رضوی در سمنان عنوان کرد.

حجت الاسلام حسنعلی عربی با اشاره به برگزاری جشنهای زیر سایه خورشید در پنج ساله اخیر در استان سمنان اظهار داشت: این جشن ها از 23 شهریور ماه تا26 شهریور ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری این جشن در سالجاری در هشت شهرستان وجود دارد افزود: استقبال از کاروان رضوی، عیادت از بیماران، غبارروبی مزار شهداء، جشن دختران، دیدار باخانواده های شهداء و جانبازان، حضور دربقاع متبرکه، حضور در مراکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست، دیدار با منتخبین تشکل های دانش آموزی و دانشجویی و قرائت نامه امام رضا(ع)، دیدار با علماء و ائمه جمعه، حضور در مراکز علمی و پژهشی، حضور در برنامه ویژه زوج های جوان، حضور در زندان ها و مراکز اصلاح تربیت، حضور در مناطق محروم مراسم جشن اصلی از برنامه اصلی جشن زیر سایه خورشید است.

مسئول ستاد برگزاری دعای ندبه شهرستان سمنان در خاتمه گفت: دهه کرامت غنی ترین فرصت برای ایجاد پیوندی مستحکم و استوار با قرآن، ائمه معصومین، امامت و ولایت است و از این رو به دهه امامت و ولایت نیز نامگذاری شده است.