خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان آرمان اصلی فعالان و دست اندرکاران حوزه محیط زیست را توسعه پایدار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین بازگیر ظهر یکشنبه در دومین جشنواره منطقه ای محیط زیست در آموزه های رضوی اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخی از تهدیدات انسانی محیط زیست را در معرض خطر قرار داده است.

وی آرمان اصلی فعالان و دست اندرکاران حوزه محیط زیست را توسعه پایدار دانست و بیان داشت: ما به توسعه پایدار و استفاده مناسب از منابع می اندیشیم، اما توان و زمان محدود است و نیازمند حمایت و یاری اندیشمندان و هنرمندان هستیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: در این راستا برای ترویج آموزه های دینی در حراست از محیط زیست اقدام به برگزاری جشنواره منطقه ای محیط زیست در آموزه های رضوی کرده ایم.

بازگیر همچنین با معرفی ویژگیهای استان گفت: استان لرستان 1.7 درصد خاک و 2.2 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: این در حالیست که این استان 10درصد جنگل های ایران، 12درصد روان آبهای کشور و همچنین 15درصد گونه های گیاهی و جانوری موجود در کشور را دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان عنوان کرد: مطابق بررسیهای صورت گرفته هزار و 700 گونه گیاهی متنوع شناخته شده در لرستان وجود دارد.

بازگیر با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و خزانه ژنتیکی گونه های مختلف گیاهی و جانوری استان، گفت: ما طی سال های اخیر شاهد خشکسالی ها پیاپی در کشور بودیم که این امر نشان دهنده وضعیت ما در مدیریت منابع آب است.

وی عنوان کرد: این در حالیست که در نتیجه این خشکسالی ها مشکلاتی مانند خشک شدن تالاب ها و افزایش ریزگردها و در نتیجه خشک شدن زاگرس به وجود آمده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: ما باید در بحث خشکی زاگرس و پدیده ریزگردها حساس سازی های لازم را انجام دهیم تا به نتیجه دلخواه در این زمینه که همان کاهش میزان ریزگردها و کنترل بیابان زایی و جلوگیری از انقراض گونه های مختلف گیاهی و جانوری در منطقه زاگرس برسیم.

بازگیر عنوان کرد: برای دستیابی به این اهداف باید کمیته های مختلف بین مسئولان استانی شکل بگیرد.