فدراسیون جهانی تنیس روی میز رده‌بندی تیمی کشورهای جهان که مربوط به ماه سپتامبر(شهریورماه) است را منتشر کرد. بر اساس رنکینگ جدید منتشر شده تیم‌های ملی کشورمان در هر دو بخش مردان و زنان صعود داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی تنیس روی میز مردان در جدیدترین رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز در رده 33 جهان قرار گرفته است. این تیم در ماه گذشته با 196 امتیاز در جای 34 قرار داشت اما در رده‌بندی جدید با چهار امتیاز بیشتر یک پله صعود پیدا کرد و به جایگاه 33 رسید.

همچنین در این رده‌بندی تیم ملی زنان کشورمان هم با کسب 24 امتیاز دیگر  و صعود دو پله‎ای جایگاه 56 را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. 

در بخش جوانان رنکینگ تیمی فدراسیون جهانی تنیس روی میز اما تیم پسران ایران بدون تغییر همچنان در مکان 35 ایستاده است اما با افزایش هشت امتیازی مجموع امتیازات خود را به 128 رساند. این در حالی است که در بخش بانوان تیم جوانان ایران  سقوطی سه پله‌ای داشت. رده 72 جایگاه جدید این تیم در رنکینگ جهانی است.

به گزارش مهر، رنکینگ تیمی کشورهای جهان در تنیس روی میز بر اساس رتبه سه بازیکن اول هر کشور و مسابقات تیمی کشورها منتشر می‌شود.