سرمربی تیم ملی بسکتبال که قراردادش با فدراسیون به پایان رسیده با تاکید بر اینکه در این زمینه و برای تمدید قراردادش مذاکرات خوبی داشته است، گفت: همان طور که پیش از این هم گفتم فعلا اردویی برای تیم ملی نخواهیم داشت اما به طور مداوم در حال ارزیابی بازیکنان خواهم بود.

مهمد بچیروویچ که در بازگشت به ایران آماده‌سازی تیم اعزامی به دو تورنمنت چین را برعهده گرفته است، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حضور در رأس این تیم که ترکیبی از بازیکنان جوان و ملی‌پوش را در اختیار دارد، اظهار داشت: به هر حال حضور در کنار این بازیکنان هم فرصت خوبی برای ارزیابی نفرات جدید است.

وی تصریح کرد: بازیکنان جوان زیادی در این تیم حضور دارند که البته برای بهتر شدن نیاز به کسب تجربه بیشتری دارند اما به هر حال این فرصت ایجاد شده که بتوانیم شرایط و کارآیی آنان را از نزدیک ارزیابی کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش که "احتمال دارد از جمع این بازیکنان فردی به اردوهای آتی تیم ملی دعوت شود"؟، تاکید کرد: بله؛ چه بسا از این تیم هم بازیکنانی ملی‌پوش شوند. البته در مجموع همه چیز به این بستگی دارد که ببینیم در ارزیابی‌ها چه اتفاقی می‌افتد. اما در کل اگر بازیکنی که استانداردهای لازم را داشته باشد، می‌تواند به تیم ملی دعوت شود. با چنین بازیکنی برخورد کنم او را در فهرست دعوت شدگان قرار می‌دهم.

بچیروویچ در مورد وضعیت قراردادش با فدراسیون بسکتبال که به نظر می‌رسد به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: در حال مذاکره هستیم و همه چیز خیلی خوب پیش می‌رود، مشکل خاصی نمی‌بینم.

"شما یک دوره همکاری با کادری کاملا ایرانی بدون همکار خارجی را تجربه کردید، فکر می‌کنید نیاز داشته باشید برای مسابقات آتی و به خصوص پیکارهای جهانی تغییری در کادر فنی تیم ملی بسکتبال ایجاد کنید و احتمالا یک مربی خارجی به این کادر اضافه کنید"؟

وی که بعد از قهرمانی تیم ملی بسکتبال در آسیا و کسب مجوز جهانی به مرخصی رفته بود، در پاسخ به این پرسش مهر گفت: من همکاری خوبی با مربیان تیم ملی یعنی کمالیان و شاهین طبع دارم و به هیچ وجه نیازی نمی‌بینم که در کادر فنی تغییر ایجاد کنم.

این مربی اسلوونیایی با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برتر از یک ماه و نیم دیگر آغاز می‌شود، گفت: با شروع این مسابقات تمام بازیکنان ملی‌پوش و غیر ملی‌پوش درگیر دیدارهای تیم‌های باشگاهی‌شان می‌شوند. ضمن اینکه بازیکنانی مانند صمد، ارسلان و حامد حدادی هم نیستند. بنابراین نمی‌توان در حین این مسابقات برنامه‌ای برای تیم ملی داشت. همانطور که پیش از این هم گفتم بعد از اتمام لیگ برتر یعنی سه چهار ماه پیش از آغاز مسابقات جهانی کار آماده‌سازی تیم ملی برای این رقابت‌ها را آغاز می‌کنیم.

بچیروویچ ادامه داد: البته کار ارزیابی بازیکنان خیلی زودتر آغاز می‌شود. من به طور مداوم بازیکنان را زیر نظر خواهم داشت و وضعیت آنان را بررسی می‌کنم تا بتوانم بهترین‌ها را به اردوی جهانی دعوت کنم.

سرمربی مسلمان تیم ملی بسکتبال با اشاره به پیوستن صمد نیکخواه بهرامی به یک تیم چینی گفت: این انتقال خیلی خوب است. در مجموع خوب است که بازیکنان ایران بتوانند موقعیت حضور در لیگ‌های خارجی را پیدا کنند و از این طریق به تجربه‌های خیلی بیشتری دست یابند.