مشهد - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت با اشاره به نقش بی نظیر خیران در یاری رساندن به جامعه پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید از همکاری ویاری خیران در همه عرصه های خدمت رسانی استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح اورژانس عدالتیان اظهار کرد: دولت یازدهم از حضور خیران بویژه در عرصه سلامت در راستای خدمت رسانی به مردم استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس عدالتیان بزرگترین مرکز تخصصی در کشور و خاور میانه است افزود: با این وجود هنوز در کشور نیازمند ایجاد 500 تخت آی سی یو هستیم.

قاضی زاده بیان کرد: ازجمله معضلات در سلامت کشور مشکلات حاشیه های شهرهاست که رسیدگی به این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر مشکلات سیستم سلامت در اعتبارات و بودجه تصریح کرد: حرف تمام کارگزاران نظام سلامت این بوده که سهم ما از تولید ناخالص ملی بسیار کم است و در بخش سلامت در بودجه و اعتبار عقب هستیم.

وزیر بهداشت با ابراز تاسف ازاینکه در این مقطع حساس بخشی از سرمایه سلامت کشور در موارد دیگر هزینه شده است، تاکید کرد: تا کنون ۱۰ یا ۱۱ میلیارد تومان از این پول که مختص نظام سلامت بوده در بخش‌های دیگر هزینه شده است و این اعتبارات اگر بالا باشد رفاه اجتماعی مردم را تضمین می کند.

قاضی زاده به نقش اورژانس عدالتیان در افزایش سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به زائران و مجاوران اشاره کرد و گفت: امیدوارم شاهد پیشرفت طب پزشکی در خراسان رضوی که زادگاه بنده است باشیم.

وزیر بهداشت از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست تا به جایگاه آموزش و پژوهش توجه بیشتری داشته باشند.

گفتنی است، اورژانس عدالتیان با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد و این مرکز بزرگترین اورژانس متمرکز و بخش ای.سی.یو خاورمیانه بوده که دارای 50 تخت، 85 اتاق آی‌.سی‌.یو، سه اتاق عمل، سی‌.تی‌.اسکن، آزمایشگاه و سایر تجهیزات لازم برای مرکز اورژانس است.

همچنین این مرکز دارای 10 پزشک متخصص طب اورژانس و حدود 450 نیروی پرستار و خدماتی بوده و جزو معدود مراکز دارای متخصص طب اورژانس است.