مشهد - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش سه برابری تخت های اورژانس در خراسان رضوی خبر داد و گفت: به خاطر رشد مراکز بهداشتی در استان اعزام بیماران از شهرستان‌ها نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شبستری ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه بزرگترین اورژانس خاورمیانه در مشهد اظهار کرد: تعداد اعزام بیماران از شهرستان‌های اطراف خراسان رضوی نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است که این امر به دلیل رشد مراکز بهداشتی ود رمانی شهرستان های استان است.

وی از افتتاح 51 پروژه بزرگ بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی و پژوهشی همزمان با دهه کرامت در مشهد خبر داد و گفت: مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان یک مجموعه دانشگاهی و مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی و بزرگترین درمانی اورژانس در کشورمحسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه 50  درصد پروژه های درمانی در شهرستان‌های استان و 50 درصد آن در مشهد احداث خواهد شد اعلام کرد: پروژه‌های بیمارستان 400 تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اورژانس بیمارستان قائم مشهد و اورژانس تایباد و تربت‌جام به زودی به اتمام می‌رسد.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستان‌های مشهد از 6 هزار تخت به 9 هزار تخت افزایش خبر داد و گفت: تعداد تخت اورژانس تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 256 تخت به 610 تخت رسید و شاهد افزایش 3 برابری تعداد تخت در بخش اورژانس هستیم.

شبستری یادآور شد:  در شهرستان‌های تربت‌جام ، کاشمر و قوچان شاهد احداث دانشکده علوم پزشکی، پرستاری و رشته‌های مرتبط با پرستاری بوده‌ایم که به عنوان قطب درمانی و آموزشی فعال هستند و همچنین بخش آی سی یو 8 تختی بیمارستان امدادی، آی سی یو کاشمر و خواف در حال احداث می باشد.

وی همچنین در ادامه از افتتاح 124 خانه بهداشت در استان و 12 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد و شهرستان های استان خبر داد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقطه عطف حوزه آموزشی و پژوهشی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح دانشگاه بین الملل دانشگاه دانست و بیان کرد: این دانشگاه در محل دانشگاه پزشکی قدیم و در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی فعال خواهد بود.

شبستری همچنین با توجه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در زمینه تولید دارو در استان از حل معضل دارو به زودی در مشهد خبر داد.

وی وجود خیرین در جوار بارگاه رضوی را راهگشای حل مشکلات آینده در حوزه سلامت دانست و افزود: بیمارستان کودکان بنیاد سرور نیز هم اکنون در حال احداث است.