رئیس جمهور سوریه درباره حمله آمریکا به سوریه هشدار داده و گفت آمریکا و متحدانش باید انتظار هر نوع واکنش تلافی جویانه ای را از سوی ما داشته باشد.

به گزارش خبر گزاری مهر ، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلوزیونی CBSNEWS آمریکا که قرار است امشب به طور کامل پخش شود، درباره حمله احتمالی آمریکا به کشورش هشدار داده و گفت آمریکا باید در صورت حمله به سوریه انتظار هر اقدام تلافی جویانه ای را از ما داشته باشد.

اسد به مجری این شبکه گفت: شما باید انتظار هر اقدامی را داشته باشید و لزوما نه از طرف دولت سوریه.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ما در منطقه شاهد حضور گروه ها و احزاب و ایدئولوژی های متفاوتی هستیم.

بشار اسد با بی اساس دانستن اتهام وارده به دولت سوریه از سوی آمریکا و متحدانش مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در خصوص احنمال استفاده از سلاح شیمیایی در صورت حمله آمریکا به این کشور گفت: همه چیز بستگی به این دارد که آیا گروه های تروریستی این سلاح را در اختیار داشته باشند یا نه اگر داشته باشند ممکن است این اتفاق بیفتد. آنها تنها کسانی هستند که از این مواد استفاده می کنند.

بشار اسد در این مصاحبه اسناد ارائه شده از سوی "جان کری" وزیر خارجه آمریکا مبنی بر به کارگیری سلاح شیمیایی را "دروغ بزرگ" خوانده و آن را تداعی کننده دروغ های "کالین پاول" وزیر خارجه وقت آمریکا قبل از جنگ عراق معرفی کرد.

در این گزارش تصریح شده است که بشار اسد به هنگام مصاحبه با مجری این شبکه آمریکا کاملا آرام و خونسرد بوده است.