سمنان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر تبیین امام‌شناسی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید این امر در جامعه و به ویژه در بین جوانان تبیین شود و باید فرزندان خود و آینده‌سازان ایران اسلامی را با سیره ائمه اطهار(ع) آشنا کنیم.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار مهر، برنهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف در دهه کرامت باعث ایجاد محیطی معنوی و پربار در جامعه می‌شود که نیازمند ساماندهی است از این‌رو وظیفه‌‌ دستگاه‌های فرهنگی باید اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه جشن های دینی بسیار مهم و تاثیر گذار است، گفت: "جشن های زیر سایه خورشید"روند جریانات انحرافی را از بین می برد.

ضرورت توجه به نیاز مخاطبان در برنامه‌های دهه کرامت

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه در برنامه‌های دهه کرامت به ابتکار و نوآوری براساس نیازهای مخاطبان امروزی تاکید کرد و افزود: امروز برنامه‌ها باید بر مبنای نیاز مخاطبان و اثرگذاری بیشتر تنظیم و اجرا شود.

آیت الله شاهچراغی، فرارسيدن اول ذيقعده، ولادت سراسر نور و شادي شفيعه روز جزا، كريمه اهل بيت، حضرت فاطمه معصومه (س) و يازدهم ذيعقده، ميلاد فرخنده و پرنور و سرور هشتمين حجت خدا، حضرت علي بن موسي الرضا (ع) و دهه نوراني كرامت را به تمامي رهپويان طريق پرافتخار عصمت و طهارت و دوستداران و پيروان راستين ائمه معصومين تبريك گفت و ابراز داشت: اميدواريم خداوند متعال همواره توفيق شناخت و معرفت اهل بيت و حركت در مسير مكتب نجات بخش انبياء الهي را بر همه ما مسلمانان ارزاني فرمايد.

وی حضور خادمان در شهرهای مختلف همزمان با دهه کرامت را اقدامی بسیار خوب برای پر کردن عطر رضوی در شهرها و نیز آشنایی جوانان با فرهنگ رضوی عنوان کرد و افزود: دهه کرامت که به برکت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود فرصت گرانبهایی برای توسعه فرهنگ رضوی است.

حضور خادمان رضوی در شهرها اقدامی مناسب

نماينده ولي فقيه در استان سمنان حضور خادمان در شهرهای مختلف که همزمان با دهه کرامت برگزار می شود را اقدامی بسیار زیبا و خوب توصیف کرد و افزود: این امر برای پر کردن عطر رضوی در شهرها و نیز آشنایی جوانان با فرهنگ رضوی موثر است.

آیت الله شاهچراغی گفت: دهه کرامت که به برکت میلاد با سعادت حضرت معصومه (سلام الله عليها) و ولادت با سعادت حضرت امام رضا (عليه السلام) برگزار می شود فرصت گرانبهایی برای توسعه فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به وجود بقعه متبرک حضرت یحیی ابن موسی (عليه السلام) برادر حضرت علی ابن موسی الرضا (عليه السلام) در سمنان گفت: ایجاد دفتری برای ارتباط مناسب بین آستان قدس رضوی و آستان یحیی ابن موسی در سمنان برای پیگیری مسایل این دو آستان ضروری است.

استقبال مردم از خادمان امام رضا(ع) باعث تثبیت این حركت می شود

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان میزبانی و استقبال خوب مردم از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) را باعث تثبیت و مداوم شدن این حركت پر خیر و بركت در استان دانست و تصریح کرد: بر همین اساس باید از حداكثر ظرفیت ها در برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید استفاده كرد.

آیت الله شاهچراغی تصریح كرد: بسیاری از مردم توانایی و بضاعت سفر به مشهد مقدس و پابوسی حرم مطهر امام رضا(ع) را ندارند و حضور خادمان حرم در استان می تواند نوید بخش نشاط معنوی و شور و شعف اسلامی در میان مردم شود.

وی بر ضرورت همكاری تمام نهادهای دولتی و مردمی در برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید تاكید كرد و افزود: مردم کشورمان از صدر اسلام تاکنون در مراسمات مختلف نشان دادند که دارای انس و الفت با ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) هستند.

گرایش مردم به اهل‏ بیت (ع) قابل تأمل و تحسین است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه باید سبک زندگی رضوی به جوانان معرفی شود، خاطرنشان کرد: گرایش مردم به طرف اهل‏ بیت و امام‏ هشتم (ع) قابل تأمل و تحسین است.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: با معرفی الگوهای دینی به نسل جوان و تشویق آنها به سوی فرهنگ ارزشمند اسلامی باید آموزش ‏های دینی مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود و این نسل را با عمق فرهنگ رضوی آشنا کرد تا آنها در ادامه این مسیر با تفکر و تدبر بیشتری گام بردارند.

وی در خاتمه تاکید کرد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید معارف دینی را به شکل حقیقی باور کنند که برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه کرامت می‌تواند بر معارف دینی جوانان بیافزاید از این‌رو مسئولان امر نیز باید توجه خاصی به برنامه‌های اجرایی داشته باشند.