نمایندگان پارلمان ایتالیا از دیروز دوشنبه بررسی طرح اخراج نخست وزیر اسبق این کشور از مجلس به دلیل فساد مالی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از متهم شدن "سیلویو برلوسکنی" در دادگاه به فساد مالی و قطعی شدن محکومیت او در تحمل یک سال زندان، طرحی در مجلس ایتالیا مطرح شد که بر اساس آن این سیاستمدار کهنه کار از پارلمان اخراج شود.

برلوسکنی هم اکنون رهبر حزب راست گرای آزادی مردم (پی دی ال) است که دومین حزب اصلی ایتالیا محسوب می شود.

ذکر این نکته ضروری است که به دلیل سن بالا، دستگاه قضایی ایتالیا به برلوسکنی این حق انتخاب را دادکه به جای حضور در زندان، محکومتی خود را در خانه سپری کرده و یا آنکه به مدت یک سال در بخش خدمات دولتی مشغول به کار شود.

بررسی این طرح موجب شده تا دولت ائتلافی ایتالیا در آستانه سقوط قرار بگیرد. کابینه ائتلافی ایتالیا با ائتلاف حزب آزادی مردم و حزب چپ گرای دموکراتیک شکل گرفته است.

اعضای حزب آزادی مردم که در دولت حضور دارند اعلام کرده اند که در صورت اخراج برلوسکنی ار مجلس، از ائتلاف با "ماریو مونتی" نخست وزیر ایتالیا، خارج می شوند. خروج این افراد از دولت یعنی سقوط آن و گرفتار شدن ایتالیا در یک بن بست سیاسی دیگر.

ایتالیا در ماه فوریه سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بود، اما از آنجا که هیچ یک از احزاب و ائتلاف های شرکت کننده در این رقابت ها رای مورد نیاز برای تشکیل دولت را به دست نیاورده بودند، دولت ائتلافی بعد از ییش از یک ماه مذاکره میان گروه های مختلف شکل گرفت.