سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ رضوی می‌تواند نقش موثر و بی‌بدیلی در ارتقای فرهنگ جامعه ایفا کند.

محمد نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: جشن ملی "زیر سایه خورشید" به عنوان حرکت فراگیر دینی و فرهنگی با جایگاه بسیج سیره رضوی در سراسر کشور و با هدف فرهنگ‌سازی امید و شادابی ملی در جامعه و ایجاد روحیه بانشاط و شاداب معنوی در تمام افراد اجتماع برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های "زیر سایه خورشید" شاخصی عقیدتی ـ مذهبی را برای نشاط سالم معرفی می‌کند، افزود: از کارکردهای مثبت این جشن‌ها، شاخص‌سازی در حرکت‌های نشاط‌آفرین همراه با تعالی ارزش‌ها به عنوان رویکرد ارتقاء ارزش‌های فرهنگی است.

شناساندن سبک زندگی رضوی به طور کامل به جوانان اهمیت دارد

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان با اشاره به چگونگی تاثیر‌گذاری و گسترش فرهنگ زندگی رضوی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید گفت: این مسئله به برگزار کنندگان این جشن‌ها بستگی دارد که خود آنها با تقوا و با کمال یا غیر از این باشند.

نوروزیان شناساندن سبک زندگی رضوی به طور کامل به جوانان را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: هدایت و راهبری معنوی جوانان به طرف معنویات و الگوهای دینی باید مورد توجه قرار گیرد بنابر این باید مباحث معرفتی و دینی به صورت علمی و کاملاً ریشه‌ای با ابزارهای نوین و کارآمد برای جوانان تبیین شود.

وی، امام هشتم را الگوی بارز در ظلم‌ستیزی سیاسی خواند و ادامه داد: فرهنگ ارزشمند رضوی دارای مؤلفه‌های پربار مختلفی است که باید از ظرفیت‏ های مردمی در ترویج این فرهنگ ارزشمند به طور کامل بهره گرفته شود.

توجه به ترویج و تعمیق معارف اهل بیت (ع) در دهه کرامت

این مسئول با بیان اینکه مفاهیم سازنده دهه کرامت یادآور بسیاری از مطالب عالی و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: ترویج و تعمیق معارف اهل بیت (ع) به ویژه معارف و سیره رضوی در برنامه‌های مختلف دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

نوروزیان با تأکید بر اینکه باید به گونه ‏ای برنامه ‏ریزی شود که فرزندان از همان دوران کودکی با آموزه‏های دینی انس بگیرند، متذکر شد: کودکان باید به این امر مهم و الهی راهنمایی شوند.

به گفته وی، این تربیت صالح و سالم موجب نزدیک‌تر شدن سلیقه‏ های نسل‏های مختلف به یکدیگر و کنار رفتن اختلاف سلیقه‏ ای می‌شود.

توجه به تبیین افکار جهانیان در دهه کرامت رضوی

رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان خطاب به برگزارکنندگان جشن‌های زیر سایه خورشید توصیه کرد: کسانی که این جشن‌های خوب و معنوی را برگزار می‌کنند باید اهل عمل، تقوا، مهر و محبت باشند تا وقتی مردم به آنها نگاه می‌کنند، عمل آنها باعث شود تا مردم به یاد خداوند و فرهنگ اهل‌بیت(ع) بیافتند.

نوروزیان خاطرنشان‌کرد: در دهه کرامت رضوی به عنوان یک فرصت استثنائی، باید بیش از پرداختن به امور تشریفاتی، به تبیین افکار جهانیان توجه داشت و مهربانی‌ها و کرامت‌های بزرگ خاندان پیامبر را به همه آحاد جامعه بشری منتقل کرد که در این میان خادمان بارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) کار ارزشمندی را در عرصه ای وسیع پیش‌روی خود دارند.

وی ادامه داد: همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی به عنوان نهاد اصلی ترویج فرهنگی رضوی می‌تواند موجب شتاب بخشیدن به این روند شود.

نوروزیان در خاتمه، جشن های "زیر سایه خورشید" را سرآغاز یک نهضت مبارک و برگرفته از مأموریت اصلی خاندان عصمت و طهارت دانست و گفت: به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده که خادمان حرم امام‌رضا(ع) و سایر امامزادگان با هجرت به سراسر جهان، پیام کرامت، رسالت، امامت وحقیقت عدالت را به جهانیان ابلاغ کنند.