سمنان - خبرگزاری مهر: مسئول انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه جشن های زیر سایه خورشید با ایجاد شور و نشاط معنوی میان مردم نقش موثری در ترویج فرهنگ دینی دارد، خاطرنشان کرد: این جشن‌ها، بزگترین اتفاق فرهنگی است که در کشور اجرا می‌شود و خادمان بیشترین و موثرترین سهم را در این اتفاق عظیم فرهنگی دارند.

سید محمد مهدی سیادتی در گفتگو با خبرنگار مهر، بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر جشن های "زیر سایه خورشید" تاکید کرد و افزود: این جشن ها باید در سه محور شور و نشاط دینی، کسب کرامات و معارف رضوی و بهره مندی از ابزار هنر برگزار شود تا به ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی کمک کند.

وی ادامه داد: با اجرای این جشن ها، جشن های ایام میلاد از انحصار یک شهر خاص مانند مشهد خارج شده و حال و هوای معنوی حرم را به سراسر کشور منتقل می شود.

برگزاری جشن های زیر سایه خورشید فرصتی برای کسب معارف رضوی

مسئول انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه برگزای جشن های زیر سایه خورشید فرصتی مناسب برای بهره مندی سایر اقشار مختلف جامعه از فضایل امام رضا(ع) و کسب معارف رضوی است اظهار داشت: نکته قابل تقدیر در رابطه با "جشن‌های زیرسایه خورشید"، این است که متولیان امر خود را در حرم امن‌رضوی یا در محدوده حریم حضرت‌معصومه(س) اسیر نگاه تنگ جغرافیایی نکرده و گستره ایران اسلامی را برای حضور خود و رساندن پیام خاندان عصمت و طهارت برگزیده اند و فراتر از آن در فراسوی مرزهای جغرافیایی به نشر پیام خاندان عصمت و طهارت اقدام کرده‌اند.

سیادتی گفت: شخصیت عمیق و جامع امام رضا(ع) باید در این جشن‌ها جلوه‌گر و شاخصه‌های سیره‌ حضرت همچون تعامل با علمای جهان و نوع خدمت‌رسانی ایشان به مستمندان در قالب‌های مختلف به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به آغاز برنامه های دهه کرامت در اقصی نقاط میهن اسلامی افزود: در اعیاد مختلف برنامه های پرشوری در استان های کشور برگزار می شود که برنامه های دهه کرامت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مهمترین نکته ای که این جشن ها را از سایر برنامه ها متمایز می کند حضور پرشور آحاد مختلف اعم از کسبه، بازاریان و کارمندان ادارات و سازمان ها در جشن های دهه کرامت بویژه جشن های سراسری "زیر سایه خورشید" است.

خادمان رضوی حامل نور و پیام ثامن الائمه هستند

مسئول انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان با تاکید بر این‌که آشنایی با سیره و منش ائمه اطهار (ع) بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند و جامعه شیعی باید با فضایل این دو الگوی با فضیلت آشنا شوند، گفت: جشن‌های دهه کرامت از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باعث تقویت روحیه معنوئی آحاد مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج فرهنگ رضوی با محوریت امام‌رضا(ع) و با تبعیت از مبانی فکری اهل بیت(ع) و حضور در شادی‌ها و غم‌های این بزرگواران باعث میثاق با امام‌رضا (ع) است.

سیادتی با بیان اینکه خادمین حامل نور و پیام مولایمان ثامن الائمه هستند و حضور آنان قلب و روح مردم را در این دیدارها شاد و منور می کند اظهار داشت: معنویت متكی بر سیره و زندگی ائمه اطهار (س) و به ویژه علی ابن موسی الرضا (ع) ضرورتی است كه باید در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

مسئول انجمن های اسلامی دانش آموزی استان سمنان در خاتمه با بیان اینکه دهه كرامت سرشار از معاني، ارزش ها و مفاهيم پرمعنا، سازنده و ارزشمند الهي انساني و يادآور تمام خوبي‌ها، ارزش ها و كمالات انساني است، افزود: برنامه‌های دهه کرامت فرصت مناسبی است تا خدمتی در راه نوکری امام رضا (ع) انجام دهیم.