بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 84 ميليون ليتر نفت گاز(گازوييل) در بخش سوخت حمل و نقل عمومي اين استان توزيع شده است.

ابوالفضل چلوي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با اجرای طرح منطقه ای کردن عرضه نفت گاز در بخش حمل و نقل و تحویل سوخت به وسایل نقلیه برپایه مدل کارکردی، قدرت ناوگان، ساعت كاركرد و ... كه از دو سال پيش آغاز شد، مصرف نفت گاز در منطقه خراسان شمالي روند كاهشي داشته است.

وي با اشاره به اين كه با اجراي اين طرح در استان مانع از جابه جایی سوخت تخصیصی حمل و نقل به سایر بخش های مصرف و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده نفت گاز شد، اظهار داشت: سال گذشته روند كاهش مصرف گازوييل در استان شدت زيادي داشت اما اين ميزان در سال جاري به نسبت سال پيش حدود دو درصد كاهش داشته است.

اين مسئول تصريح كرد: اين طرح در واقع در راستاي مبارزه با قاچاق سوخت گازوئيل و كوتاه كردن دست سوداگران و كنترل و نظارت بيشتر بر سوخت طراحي و اجرا شده است.

به گفته وي البته اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و کنترل های عملیاتی نيز در كاهش مصرف گازوييل در خراسان شمالي نقش داشته است.

چلوي اضافه كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون در خراسان شمالي 84 ميليون و 244 هزار ليتر نفت گاز در بخش حمل و نقل عمومي اين استان مصرف شده در حالي كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته 76 ميليون و پنج هزار ليتر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در سطح خراسان شمالي 49 جايگاه فعال سوخت شامل 29 جايگاه عرضه فرآورده هاي نفتي و20 جايگاه عرضه CNG( گاز طبیعی فشرده شده) وجود دارد.