بجنورد - خبرگزاري مهر: سرپرست امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده در سال زراعي جاري بيش از 471 هزار تن انواع محصولات صيفي از كشتزارهاي اين استان برداشت مي شود.

مهدي ملكشي در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه در سال زراعي جاري بيش از 18هزار هكتار از مزارع خراسان شمالي زير كشت صيفي جات رفته است، اظهار داشت: پيش بيني مي شود از اين سطح 417 هزار و 700 تن انواع محصولات تابستاني برداشت شود.

وي محصولات صيفي خراسان شمالي را شامل سيب زميني، پياز، گوجه فرنگي، خيار، هويج، خربزه، هندوانه، كدو و ساير سبزيهاي برگي و غده اي عنوان كرد و با بيان اين كه كشت صيفي جات در خراسان شمالي از اواخر سال گذشته آغاز شد و تا اواخر بهار ادامه داشت، افزود: برداشت محصولات صيفي مختلف در استان نيز از اواخر بهار آغاز شده و تا اوايل پاييز ادامه خواهد داشت.

به گفته ملشكي بیشترین سطح کشت صیفی جات در خراسان شمالي به شهرستان مانه وسملقان اختصاص دارد و شهرستان هاي بجنورد و شيروان نيز در رده هاي بعدي قرار دارند.

وی با بیان اینکه پارسال از هفده هزار و600 هکتار کشتزار صیفی جات در استان در مجموع 372 هزار تن محصول برداشت شده بود، اضافه كرد: در سال زراعي جاري سطح زير كشت صيفي جات در خراسان شمالي يك درصد و ميزان توليد محصول نيز 10 درصد افزايش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال زارعي جاري حدود 70 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين استان زير كشت محصولات بهاره رفت.

همچنين بر اساس گزارش اعلامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي در زمينه سطح کشت و میزان برداشت محصولات در اين استان، در سال زراعي گذشته از سطح 310 هزار و 963 هکتار از اراضی زراعی و باغی خراسان شمالي در مجموع یک میلیون و 146 هزار و 670 تن انواع محصولات زراعی و باغی برداشت شد.