تیم بسکتبال با ویلچر جوانان که با چهار برد و تنها یک شکست راهی مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی جهان شد، در این مرحله به مصاف استرالیا خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانادا آخرین حریف تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهانی بود که در ترکیه جریان دارد. دیدار تیم‌های بسکتبال با ویلچر جوانان ایران و کانادا عصر چهارشنبه در سالن آدنا مندرس برگزار شد که طی آن تیم کشورمان موفق شد با نتیجه 83 بر 48 صاحب برتری شود و این در حالی است که کانادا عنوان قهرمانی جهان در سال‌های 1997 و 2001 را در اختیار داشت.

پیروزی برابر کانادا، چهارمین برد تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران در رقابت‌های جهانی ترکیه بود. تیم کشورمان پیش از این دیدار موفق به شکست مکزیک، انگلستان و آفریقای جنوبی شده بود و تنها نتیجه نخستین دیدار مقابل آلمان را واگذار کرده بود.

در هر صورت با کسب چهار پیروزی و مجموع 9 امتیاز، تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران به عنوان تیم دوم گروه اول مسابقات جهانی راهی مرحله حذفی شد. طبق برنامه تیم کشورمان در این مرحله از مسابقات باید به مصاف تیم سوم گروه دوم برود. بر این اساس استرالیا حریف ایران در مرحله حذفی مسابقات بسکتبال با ویلچر جوانان جهان است. 

مرحله حذفی مسابقات بسکتبال با ویلچر جوانان جهان امروز پنجشنبه در سالن "یارگیر" آدانا برگزار می‌شود. برنامه دیدارهای این مرحله از مسابقات به این شرح است:

* ایران - استرالیا
* آلمان -  ایتالیا
* انگلیس - ترکیه
* سوئد - کانادا

رقابت‌های جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان تا 23 شهریور ماه ادامه دارد.