بندرعباس - خبرگزاری مهر: نمایش "بهشت دوره یا نزدیک" با روایت داستان دختری بازیگوش با آرزوی رفتن به بهشت در جشنواره ضامن آهو اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، نمایش "بهشت دوره یا نزدیک" به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی نسیم یاقوتی از مشهد در دومین روز برگزاری جشنواره ضامن آهو به روی صحنه رفت.

این نمایش داستان دختری بسیار بازیگوش و حقه باز و دروغگو را روایت می کند که آرزوی رفتن به بهشت را دارد. فرشته ای به سراغش می رود و به او گلی هدیه می دهد تا در راه رسیدن به بهشت او را راهنمایی کند...

عروسک گردانان این نمایش فاطمه سیم ریز، سحر حسن زاده، الهام ابطحی، خدیجه قاسم زاده و بی بی نرجس رئیس الساداتی هستند.

همچنین سایر عوامل این نمایش به شرح زیر است:

دستیار کارگردان ومدیر صحنه: ابوالحسین یاقوتی، آهنگساز: امین گنابادی انتخاب موسیقی: علی جباری، طراحی عروسک وتکنیک: نسیم یاقوتی، ساخت عروسک: فاطمه سیم ریز سحر حسن زاده الهام ابطحی سودا حسن زاده اکرم نادری نسیم یاقوتی، طراحی و دوخت لباس  فاطمه سیم ریز سحر حسن زاده الهام ابطحی، طراحی و ساخت دکور: سارا ملایی احسان یاقوتی و مشاور  حسن ثانی.

این نمایش براساس جملات و احادیثی از امام رضا( ع )  نوشه شده که شامل این احادیث هستند:

نزديك ترين همنشين من در روز قيامت، بهترين شما از نظر اخلاق و بهترين شما نسبت به خانواده است.

مسندالامام رضا (ع) جلد 1،كتاب الاداب و المواعظ ص 297

خداوند عاق والدين را حرام كرده است، زيرا موجب مي شود كه فرد عاق شونده توفيق اطاعت خداوند راپيدا نكند و موجب بي احترامي به والدين و كفران نعمت و باطل شدن شكر او مي شود و به واسطه عاق والدين و كمي احترام به ايشان وعدم آشنايي به حق ايشان و دوري و نيكي نكردن به آنها فرد دچار كمي يا از بين رفتن نسل شود.

مسندالامام رضا (ع) جلد 1،كتاب الايمان والكفر،ص 269