بندرعباس - خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش قصه سارا و نذر آقا بزرگ گفت: ما در نمایش قصه سارا و نذر آقا بزرگ تلاش کرده ایم احادیث رضوی را در قالب نمایشنامه به نوجوانان انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش "قصه سارا و نذر آقا بزرگ" به نویسندگی و کارگردانی مهدی سیم ریز در دومین روز هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو به روی صحنه رفت.

مهدی سیم ریز کارگردان این نمایش پس از اجرای آن گفت: قالب اصلی این نمایشنامه رضوی و موضوع آن نذر آقا حشمت پدربزرگ ساراست.

وی افزود: شخصیت اصلی داستان( سارا) پدر و مادرش را در حادثه ای از دست داد و پدربزرگش هم می میرد و او نذر ادا نشده ای دارد که سارا عهده دار آن می شود.

کارگردان نمایش قصه سارا و نذر آقا بزرگ، با بیان این مطلب که شخصیت اصلی برای ادای نذرش از چهار وادی بر پایه حدیثی از امام رضا(ع) باید بگذرد، گفت: این چهار حدیث شریف مبنای حرکت و به مقصود رسیدن شخصیت اصلی قصه می شود.

سیم ریز در ادامه گفت: ما در این نمایش تلاش کرده ایم این احادیث را در قالب نمایشنامه به نوجوانان انتقال دهیم.

وی با اشاره به احادیث مذکور گفت: احادیث "هرکس بدون اندیشه دست به کاری بزند همانند کسی است که در مسیر بیراهه قدم گذاشته است و هرچه تندتر قدم بردارد از مسیرش دورتر شده است"، "صبر بهترین عبادت خداست"، "بخشش انسان را به خدا"، "بهشت و مردم نزدیک تر می کند و دوستی با مردم نیمی از خرد است" مفاهیمی هستند که در قالب این نمایش به نوجوان انتقال داده می شود.

نویسنده و کارگردان قصه سارا و نذر آقا بزرگ با بیان این مطلب که چهارمین سال متوالی است  که در جشنواره ملی تئاترکودک ونوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو حضور دارد، اظهار داشت: دغدغه اصلی جشنواره های امام رضا(ع) که همانا درک سیره حضرت امام رضا (ع) است با قوام گرفتن جشنواره هایی مانند ضامن آهو با تولید آثار فاخر به شکل مطلوب تری دنبال می شود.

وی با اشاره به حضورش در استان هرمزگان طی سالیان اخیر، افزود: به نظر بنده، احساس و ارادت هرمزگانی ها به حضرت امام رضا (ع) از مجاوران حضرت رضا(ع) هم غلیظ تر است.

سیم ریز یادآور شد: بازیگران قصه سارا و نذر آقا بزرگ، حسین طاهری، زهرا ناوشکی و ندا کوهی هستند و حسین طاهری دراماتوژ، مرتضی قربانی دستیار کارگردان، لیلا بحری طراح صحنه، هانیه بنکداران طراح لباس و مرتضی روحی آهنگساز نمایش هستند و مدت اجرای این نمایشنامه هم 50دقیقه است.

شایان ذکراست، مهدی سیم ریز متولد 1360مشهد دانش آموخته زبان انگلیسی و از سال1373 فعالیت هنری اش را آغاز کرده است.

وی در دوره دانشجویی با حضور در نمایشنامه هایی چون تهاجم، هفت دریا، پیوندخونین بر تجربیات تئاتری اش افزود.

 سیم ریز تا کنون 12 نمایشنامه نوشته که سه نمایشنامه اش به نام های بچه های بهشت ، وارونگی و قصه سارا و نذر آقابزرگ به چاپ رسیده اند.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از 20 الی 23 شهریورماه در فرهنگسرای طوبی در بندرعباس برگزار می شود.