قم - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال صبای قم در تلاش برای به دست آوردن چهارمین پیروزی خود در این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به مصاف تیم داماش گیلان می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای هفته نهم از دور رفت مسابقات این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از امشب در حالی آغاز می شود که صبای قم قصد دارد در چهارمین بازی خارج از خانه خود به چهارمین پیروزی لیگ سیزدهم دست یابد.

صبای قم در سه دیدار خارج از خانه قبل خود به ترتیب در تهران به مصاف نفت، در تهران به مصاف استقلال و در اصفهان به مصاف تیم فولاد مبارکه سپاهان رفته است و از این تعداد بازی خارج از خانه یک پیروزی و دو باخت در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

شاگردان محمد مایلی کهن اولین بازی خارج از خانه خود در هفته دوم را با نتیجه دو بر یک از تیم نفت تهران بردند اما در هفته چهارم مقابل استقلال تهران با یک گل شکست خوردند و در هفته ششم نیز در مصاف با تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با نتیجه دو بر یک مغلوب شدند.

از سوی دیگر صبایی ها از پنج بازی خانگی خود نیز دو پیروزی برابر تیم های فوتبال ملوان بندر انزلی و فجر شهید سپاسی شیراز در کارنامه دارند، در حالی که صبا در خانه با تیم گسترش فولاد تبریز دو بر دو مساوی کرده است و به تیم های فولاد خوزستان و تراکتور سازی تبریز باخته است.

صبای قم در دیدارهای گذشته ثابت کرده است که امسال خط دفاع بسیار ضعیفی دارد، دفاعی که در هشت بازی قبل 10 گل خورده و تلاش بازیکنان خط حمله صبا را که بر عکس مدافعین این تیم با زدن 10 گل عملکرد خوبی داشته اند را هم زیر سئوال برده است.

صبا بازیکنان مطمئنی در خط دفاعی ندارد و از سوی دیگر محمد مایلی کهن نیز این هفته ها مرتب تغییرات عجیب و غریبی در خط دفاع صبا انجام می دهد که حتی مدافع با تجربه ای همچون مرتضی کاشی را نیز از لیست 18 نفره این تیم خارج می کند.

شاگردان محمد مایلی کهن در آخرین بازی خود پیش از جدال این هفته با تیم داماش گیلان در هفته هشتم میزبان تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز بودند و در حضور بیش از پنج هزار تماشاگر قمی حاضر در مجموعه ورزشی یادگار امام قم با نتیجه دور از انتظار سه بر یک شکست خوردند.

نگاهی به تیم داماش گیلان نیز بیانگر وضعیت نه چندان خوب این تیم در رقابت های این فصل لیگ برتر است، داماشی ها آخرین بار در خانه خود با تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان یک بر یک مساوی کرده اند و در دو بازی خارج از خانه اخیر با دو گل تیم گسترش را در تبریز شکست داده اند و با فجر شهید سپاسی شیراز نیز در خانه این تیم دو بر دو مساوی کرده اند.

صبا در رشت به دنبال سه امتیاز است

مربی تیم فوتبال صبای قم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال این هستیم که برابر تیم داماش گیلان یکی از بهترین بازی های خود را انجام بدهیم و باخت در دیدار داخل خانه هفته هشتم برابر تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز را در این بازی تلافی کنیم.

ناصر بختیاری زاده اضافه کرد: بازی در رشت برابر داماش کار سختی است، به خصوص اینکه داماش در آخرین بازی خانگی موفق به متوقف کردن تیم سپاهان شده و بیرون از خانه نیز در دو هفته اخیر چهار امتیاز از گسترش فولاد و فجر سپاسی شیراز گرفته است.

مربی تیم فوتبال صبای قم ابراز داشت: بازیکنان ما برای این دیدار کاملا آماد اند تا یک بازی خوب و هماهنگ انجام داده و با اجرای خواسته های کادر فنی در نهایت با کسب امتیاز از این دیدار خارج شوند، شک نکنید که این هفته هم سعی ما ارائه فوتبالی هجومی است تا سه امتیاز را بگیریم.

وی ادامه داد: ما برای کسب پیروزی به رشت رفته ایم و قصد داریم تیم داماش گیلان را در خانه اش متوقف کنیم، خوشبختانه ابزار لازم را برای این کار داریم چون مهدی مومنی به ترکیب اصلی تیم برگشته و وضعیت تیم از هر نظر برای این بازی خوب است.

بختیاری زاده با تاکید بر اینکه تیم ما باید سعی کند در این دیدار از فرصت های خود به خوبی بهره ببرد، عنوان داشت: ما در کنار چند بازیکن باتجربه در مجموع یک تیم جوان هستیم، بازیکنان تکنیکی، خلاق و توانمندی داریم که حتما انگیزه آنها نیز از این هفته جبران امتیازات از دست رفته در دیدارهای گذشته خواهد بود.

وی در ادامه به بازی هفته گذشته صبای قم در مقابل تراکتور سازی تبریز اشاره کرد و با ابراز تاسف از شکست صبا در این دیدار خانگی، تاکید کرد: بازیکنان ما در نیمه اول پا به پای تیم حریف پیش آمدند و به جز یک اشتباه که منجر به گل تیم میزبان شد در همان نیمه گل خورده را جبران کردیم و موقعیت های خوبی دیگری هم داشتیم.

مربی تیم فوتبال صبای قم بیان کرد: اما در نیمه دوم همانگونه که اشاره کردم استفاده از موقعیت های خوب گلزنی موجب پیروزی آنها شد، ما هم فرصت‌های خوبی داشتیم اما تفاوت در این بود که تراکتورسازی توپ ها را به گل تبدیل کرد و از این بازی سه امتیاز را گرفت.

وی یادآور شد: با این حال ما از ادامه بازی های لیگ برتر نا امید نیستیم و سعی می کنیم برای بازی های آینده نقاط ضعف خود را برطرف کرده و به تقویت نقاط قوت بپردازیم و برای جبران سه امتیاز از دست رفته در این دیدار، از بازی با داماش با قدرت بیشتری برابر حریفان صف آرایی کنیم.

گفتنی است: تیم فوتبال صبای قم در هفته نهم از فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در دیداری خارج از خانه در ورزشگاه شهید عضدی رشت میهمان تیم فوتبال داماش گیلان خواهد بود.

بازی صبای قم و داماش گیلان از ساعت 18 امشب در ورزشگاه شهید عضدی رشت به انجام می رسد.