اصفهان – خبرگزاری مهر: امام جمعه اصفهان گفت: برنامه حمله آمریکا به سوریه همانند نقشه اشغال عراق است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های امروز نمازجمعه اصفهان با اشاره به جلسه اخیر اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان معتقدند نباید در مقابل دشمن به طور محدود عمل کنیم.

وی افزود: راهی جزمبارزه با جنایتکاران عالم وجود ندارد چرا که بر اساس فرمایشات قرآن دشمنان اسلام زمانی ازجنگ با مسلمین دست بر می دارندکه آنان دست ازاسلام بردارند.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: بر اساس آمار رسمی در فاصله روز های 25 تا 27 شهریور سال 1361 جنایتکاران اسراییلی با حمله به دو اردوگاه آوارگان فلسطینی تعداد سه هزار و297 نفر مسلمانان این سرزمین را به خاک وخون کشیدند اما کسی آنان را تروریست قلمداد نکرد ولی مقاومت حزب آلله لبنان و مردم سوریه جزو تروریست محسوب می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ابر قدرت ها درزمان جنگ تحمیلی خود اقدام به تجهیز ارتش صدام به سلاح های شیمیایی کردند که وی این بمب ها را علیه رزمندگان ایرانی ومردم کردنشین عراق بکار برد حال امروز همان ها به بهانه دروغین استفاده این سلاح توسط ارتش سوریه قصد دارند همانند برنامه حمله به عراق آن کشور را نیز اشغال کنند.

وی با انتقاد ازمداخله عربستان و قطر در جنگ داخلی سوریه اظهار داشت: جبهه کفر با این جنگ مسلمانان را به جان همدیگر انداخته است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: بیداری اسلامی بوسیله هشدارهای انقلاب اسلامی ایران در بین مسلمانان جهان ایجاد شد اما با این حال سران این کشور ها به خاطر منافع شان دوست دشمنان اسلام هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با اعلام تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه تصادف وآتش سوزی اخیر جاده تهران – قم به مردم یزد واصفهان اظهار داشت: ترکیدگی لاستیک اتوبوس حادثه ای معمولی است اما دولت باید علت نقص فنی که موجب سوختن هموطنان مان شد را به طور جدی بررسی کند.

وی با اشاره به سالزور ولادت امام رضا و هفته کرامت گفت: با اکرام تهیدستان و بینوایان جامعه می توانیم به حضرت امام رضا (ع)و فاطمه معصومه نزدیک شویم.

خطیب جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به وفات آیت الله طاهری خرم آبادی بیان داشت: ایشان یکی ازاعضای خبرگان رهبری بودند که تمامی عمر خود را وقف نشر احکام اسلام کرد.