بندرعباس - خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش گام بلند لک لک پس از اجرای آن در جشنواره ضامن آهو، گفت: موضوع این نمایش شناخت و خودبازبینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش "گام بلند لک‌لک" در سومین روز برگزاری جشنواره ضامن آهو به روی صحنه رفت.

سیدجواد رحیم‌زاده کارگردان این نمایش در این خصوص گفت: این نمایش داستان لک‌لکی است که در میان کبوتران حرم امام رضا(ع) قرار می‌گیرد و دوست دارد که از خادمان ثامن الحجج باشد.

وی اضافه کرد: در پی ماجراهای که پیش می‌آید لک‌لک مذکور به معرفت و شناخت واقعی می‌رسد.

کارگردان گام بلند لک‌لک با اشاره به عوامل اجرای نمایشنامه گفت: نویسنده اثر رئوف دشتی، طراح صحنه میثم نویدیان، آهنگساز سیدیحیی موسوی و بازیگران نمایش غلامرضا جهان تاب، امیر محاسبتی، جواد محمدزاده،محمد اسلامی و جمعی از نوجوانان هستند.

رحیم زاده یادآور شد: این کار از سوی گروه هنری ققنوس به سفارش موسسه آفرینش هنری وابسته به آستان قدس رضوی به روی صحنه می‌رود.

وی در پایان گفت: مدت اجرای این نمایش 50 دقیقه است.

کارگردان نمایش گام بلند لک‌لک پس از اجرای آن در جشنواره ضامن آهو، گفت: موضوع این نمایش شناخت و خودبازبینی است.

هنر نمایش یکی از بهترین ابزارها برای آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان است

بازیگر نمایش "گام بلند لک لک" گفت: هنر نمایش یکی از بهترین ابزارها برای آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان است که در این راستا باید اجرای عمومی نمایشهای کودکان نیز افزایش یابد.

جواد محمدزاده پس از اجرای نمایش "گام بلند لک‌لک" در جشنواره ضامن آهو در مورد این نمایش، عنوان کرد: این نمایش داستان افرادی را رعایت می‌کند که قدرت و ظرفیت خود را از یاد برده اند و پس از یک تجربه تلخ متوجه قدرت خود می‌شوند.

وی که تجربه چند دوره حضور در جشنواره ضامن آهو را دارد، در خصوص این دوره گفت: معمولا در هر دوره‌ای کارهای شاخصی وجود دارد که در این دوره نیز شاهد اجرای تعدادی کار خوب بوده ایم.

این بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر با تاکید بر اجرای جشنواره های هنری با موضوع دینی، بیان داشت: به نظر بنده نمایشهای مخصوص کودکان باید دارای شاخصه شادی نیز باشند چون شادی مسئله ای است که روی آثار مثبت آن تاکید شده و از این طریق می توان مفاهیم را به کودکان منتقل کرد.

محمدزاده افزود: خوشبختانه اجرای نمایش "گام بلند لک لک" به گونه ای بود که به طور کامل توجه کودکان حاضر در سالن را به خود جلب کرده بود و کاملا به نمایش توجه داشتند.

وی ادامه داد: هنر نمایش یکی از بهترین ابزارها برای آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان است که در این راستا باید اجرای عمومی نمایش‌های کودکان نیز افزایش یابد.

جواد محمدزاده حدود 38 سال سابقه بازیگری دارد و عناوین مختلفی را در جشنواره‌های تئاتر کسب کرده است.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از ۲۰ الی ۲۳ شهریور ماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.