تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵

سمنان - خبرگزاری مهر: كاروان خادمان حرم امام رضا(ع) با استقبال گرم و مردم مومن، خانواده معظم شهداء استان سمنان وارد تین استان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، خادمان حرم رضوي شامل سه خادم، يك مبلغ، يك مداح و يك نفر به‌عنوان مسئول كاروان و نماينده آستان قدس رضوي، صبح شنبه در بدو ورود به استان سمنان، مورد استقبال گرم مسئولان، خانواده معظم شهداء و مردم مومن و ولايت مدار این استان سمنان قرار گرفتند.

مسئول برگزاري جشن هاي زير سايه خورشيد در استان سمنان در حاشیه ورود خادمان رضوی به خبرنگار مهر گفت: خادمان حرم رضوي قرار است در مدت چهار روز سفر به استان، در پنجمين دوره جشن هاي زير سايه خورشيد كه در هشت شهرستان برگزار مي شود شركت كنند.

حجت‌الاسلام حسنعلی عربی با بیان اینکه امروز صبح برنامه جشن زیر سایه خورشید از میامی آغاز شد گفت: با حضور و استقبال مردم و مسئولان، غبارروبي و عطر افشاني از گلزار شهداي ميامي، حضور در مسجد جامع، جشن و مداحي، اقامه نماز ظهر و عصر و ديدار با خانواده شهدا به پايان رسید.

وي افزود: اين كاروان بعد از ظهر به شاهرود سفر مي‌كند و با استقبال مردم و ائمه جمعه در محل شهداي گمنام حضور يافته و غبارروبي و عطر افشاني گلزار شهدا و ديدار با خانواده شهدا و بعدازظهر در شهر بسطام حضور خواهد يافت.

مسئول برگزاري جشن‌هاي زير سايه خورشید در استان سمنان از حضور خادمان رضوی طی فردا در جمع مردم شهر سمنان خبر داد و با بیان اینکه این كاروان فردا در جمع مردم این شهر و با خانواده شهدا و نماينده ولي فقيه ديدار مي كند، گفت: بازديد از خانه سالمندان، عيادت از بيماران و احتزاز پرچم متبرك امام هشتم در ميدان امام رضاي سمنان از ديگر برنامه ها اين كاروان است.

عربی گفت: اين كاروان در ادامه با همراهي مردم، پياده از ميدان امام در امامزاده يحيي(ع) حضور يافته و بعد از غبارروبي عطر افشاني گلزار شهدا به اقامه نماز جماعت پرداخته و در سالن هلال احمر با مداحي و جشن ادامه مي‌دهند.

وی افزود: در روز دوشنبه كاروان خدام حرم رضوي به شهر دامغان وارد مي‌شود و با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدا به غبارروبي و عطر افشاني خواهد پرداخت و عصر همان روز جشن و مداحي برگزار مي‌شود.

مسئول برگزاري جشن هاي زير سايه خورشید در استان سمنان گفت: كاروان خدام حرم رضوي بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۵ شهريور به شهرستان مهدي شهر وارد شده و در روز ۲۶ شهريور را كه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) است، كاروان خادمان رضوي هشت صبح در مزار شهداي آرادان به غبارروبي و عطر افشاني گلزار شهداي اين شهر خواهد پرداخت و ساعت ۱۰ صبح نیز با استقبال مردم و مسئولان اين شهر جشن و مداحي برگزار مي‌شود.

عربی اظهار داشت: كاروان خدام رضوي ظهر روز ۲۶ شهريور به شهرستان گرمسار وارد شده و با همراهي مردم و مسئولان به گزار شهدا رفته و به غبارروبي و عطر افشاني خواهند پرداخت.

وی گفت: كاروان خادمان رضوي بعد از ظهر ۲۶ شهريور به گلزار شهداي شهرستان سرخه وارد شده و بعد از غبارروبي و عطر افشاني به طرف مهديه سرخه حركت و بعد از نماز مغرب و عشا به جشن و مداحي خواهند پرداخت.

ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیر سایه خورشید، امسال همزمان با ایام سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت رضوی در 120 شهر از 22 استان کشور و همچنین در 17 شهر از شش کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات با هدف گسترش جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.