یک کارشناس گردشگری گفت: می توان به هنرمندان فرش باف 31 استان کشور پیشنهاد داد که فرشی با نقش پرچم کشورهای شرکت کننده در جام جهانی فوتبال برزیل را ببافند و هنرشان را در مراسم افتتاحیه جام جهانی به دنیا نشان دهند.

آرش نورآقایی به خبرنگار مهر گفت: تصاویر مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقه قوتبال جام جهانی 2014، حداقل به مدت 4 سال در صدر اخبار ورزشی دنیا قرار خواهد گرفت در این میان می توان از این فرصت استفاده کرد و هنر دست ایرانی را در میان این تصاویر جا داده و آن را به دنیا معرفی کرد.

وی مثالی زد و توضیح داد: می توان به هنرمندان کشور پیشنهاد کرد که پرچم کشورهای شرکت کننده درجام جهانی را ببافند و آن را به هر کشوری هدیه کنند به این ترتیب پیام صلح و دوستی خود را به مردم جهان رسانده و هنر دستشان را معرفی کرده اند.

این راهنمای گردشگری گفت: می توان فرشی به اندازه چمن فوتبال متشکل از تمام پرچم های دنیا را در مراسم افتتاحیه مسابقه به نمایش گذاشت که هر تکه از آن را هنرمندان یک استان در مهلت سه ماهه بافته باشند در آن صورت تا چهار سال تصاویری که از فرش بزرگ منتشر می شود خواسته یا ناخواسته تبلیغ هنر ایرانی خواهد بود.