تهیه‌کننده "ساعت 25" از پایان نظرسنجی این برنامه درباره بهترین تیتراژ در برنامه امشب با حضور علی لهراسبی خبر داد و اعلام کرد قرارست با همکاری مرکز موسیقی و سرود رسانه ملی از علاقمندان به موسیقی حمایت کنند.

محمود محمودی تهیه‌کننده برنامه موسیقایی "ساعت 25" که از اواخر اسفند سال گذشته از شبکه تهران پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نظرسنجی این برنامه در خصوص بهترین موسیقی تیتراژ تلویزیونی اظهار کرد: 20 خرداد امسال بود که کارشناسان اتاق فکر برنامه تا ابتدای ماه رمضان از میان 273 تیتراژ تلویزیونی، 100 عنوان را انتخاب کردند تا میان مردم به نظرسنجی گذاشته شود و با پایان مرحله اول، 50 تیتراژ حذف شد.

وی افزود: از عید فطر مرحله دوم آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. قرار است در این مرحله 42 تیتراژ حذف شود و تنها هشت اثر باقی بماند. البته قرار بود تعداد تیتراژهای راه یافته به مرحله دوم 10 اثر باشد اما به دلیل همزمانی موعد اعلام نتایج نظرسنجی با 26 شهریور مصادف با میلاد امام رضا (ع) این تعداد را به هشت کاهش دادیم.

نظرسنجی کاملا مردمی است

این تهیه‌کننده برگزاری یک جشنواره در حوزه موسیقی را از برنامه‌های آینده "ساعت 25" معرفی و تأکید کرد: این نظرسنجی صرفا نظرات مردم است و روند آن توسط مدیر، مدیر گروه و مدیر روابط عمومی شبکه تهران نظارت می‌شود. البته تبلیغات آزاد است و خوانندگان در صفحات اجتماعی خود آثارشان را تبلیغ کرده‌اند اما رأی‌ها نظر مستقیم مردم است.

محمودی با بیان اینکه از این طریق به ذائقه مردم پی می‌برند، تصریح کرد: انواع آثار در میان این 50 تیتراژ وجود دارد از فانتزی گرفته تا سنتی و پاپ. حتی حامد بهداد هم تیتراژ دارد، خوانندگان بزرگ هم هستند و کارها از عاشقانه تا دفاع مقدسی، ترکیبی و... را شامل می‌شود.

حضور علی لهراسبی در تلویزیون پس از پنج سال

وی در خصوص برنامه امشب (سه‌شنبه 26 شهریورماه) که به اعلام نتایج نظرسنجی اختصاص دارد، توضیح داد: در این قسمت قرار است علی لهراسبی پس از پنج سال با برنامه ما مقابل دوربین تلویزیون قرار بگیرد. او به دلیل تخصصی بودن برنامه علاقه داشت به "ساعت 25" بیاید.

تهیه‌کننده "ساعت 25" در ادامه از افزودن بخش‌های جدید به برنامه با پایان نظرسنجی‌ها خبر داد و گفت: قرار است در یک بخش به معرفی صداهای جدید بپردازیم و افرادی را که صدا و استعداد دارند اما امکانات ندارد با کمک مرکز موسیقی و سرود حمایت کنیم. این موضوع صرفا به علاقمندان حوزه خوانندگی محدود نمی‌شود و در تلاشیم پس از گرفتن تست از افراد، امکاناتی نظیر استودیو، نوازنده، ترانه سرا و... را در اختیار آنها بگذاریم. خوانندگان، آهنگسازان و ترانه‌سراها می‌توانند در این بخش شرکت کنند و "ساعت 25" به منزله پلی بین مردم و مرکز موسیقی و سرود عمل خواهد کرد.

حمایت از علاقمندان به موسیقی با همکاری مرکز موسیقی و سرود

محمودی به انتشار فراخوان این بخش، طراحی سایت و امکان بارگذاری آثار موسیقایی روی سایت اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که اینترنت ندارند هم می‌توانند از طریق صندوق پستی آثارشان را به صورت دی وی دی برای ما بفرستند. کارشناسان برنامه آثار را انتخاب می‌کنند و همکاری لازم با برگزیدگان در تهران و شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: "مردان موسیقی سنتی ایران" بخش تازه دیگری است که در آن سراغ هنرمندان بزرگ موسیقی کشور از جمله حسین علیزاده، کیوان ساکت، شهرام ناظری و... خواهیم رفت. سروش مجری کارشناس این بخش است و با این بزرگواران گفتگو می‌کند. در بخش "زیر و بم" نیز به گفتگو با اهالی موسیقی پاپ از جمله میلاد کیانی، مجید ناظم پور، نریمان و... که مشکلاتی در زمینه انتشار آلبوم، برگزاری کنسرت، کپی رایت و... دارند می‌پردازیم و پرونده‌هایی را که نمی‌توان در برنامه زنده به آنها پرداخت را در این بخش باز می‌کنیم.

افزودن بخش‌های تازه مردان موسیقی سنتی، موسیقی کلاسیک و موسیقی فیلم

این تهیه‌کننده از موسیقی کلاسیک به عنوان بخش تازه دیگر این برنامه نام برد و درباره‌اش توضیح داد: در این بخش آثار بزرگان دنیا را که مجید سعادت جمع آوری‌شان کرده با نریشن مهران دوستی تدوین کرده‌ایم. در بخش دیگری به نام موسیقی فیلم نیز مستندهای پنج، شش دقیقه‌ای را به مرور آثار آهنگسازان ایران از جمله مجید انتظامی، بابک بیات، حسین علیزاده، محمدرضا علیقلی، احمد پژمان و... اختصاص داده‌ایم.

محمودی همچنین اعلام کرد تصمیم دارند بخش تازه‌ای به نام موسیقی کودک را نیز به برنامه اضافه کنند اما هنوز درباره آن به نتیجه نرسیده‌اند.

وی بخش‌های فعلی این برنامه که هر شب از 00:30 تا 2:20 روی آنتن می‌رود را شامل "ساعت شنی" مربوط به موسیقی سنتی، "تیک تاک" درباره موسیقی پاپ و
"ساعت عاشقی" با محوریت آثار معارفی و معنوی معرفی کرد.

فکر می‌کردیم همه خوابند اما...

تهیه‌کننده "ساعت 25" در پایان در خصوص ساعت پخش برنامه اظهار کرد: ما خودمان فکر می‌کردیم که اکثر هنرمندان این حوزه این ساعت استراحت می‌کنند و خواب هستند. اما به مرور فهمیدیم از آنجایی که آنها طی روز درگیر ضبط در استودیو و ... است، همزمان با پخش برنامه ما تازه به خانه رسیده‌اند و سرحال برنامه را نگاه می‌کنند. طرفداران این افراد نیز این موقع بیدار هستند.

به گفته محمودی و طبق تصمیم مدیران قرار است گزیده‌ 30، 40 دقیقه‌ای از برنامه "ساعت 25" که با اجرای محمودرضا قدیریان پخش می‌شود در ساعات روز روی آنتن برود.