دولت ترکیه برای مبارزه با کردهای سوریه و در راستای کمک به گروه تروریستی جبهه النصره اقدام به ایجاد گروه های افراطی از میان کردهای ترکیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "گلوبال ریسرچ" ، دولت ترکیه برای مبارزه با کردهای سوریه اقدام به ایجاد گروه هایی از میان کردهای تند رو ترکیه کرده است.

بنا بر این گزارش این افراد به محض ورود به این گروه ها و آغاز کار خود مبالغی کمک مالی دریافت می کنند.

در این خبر آمده است این گروه ها "گردان های طالبان" نامیده می شوند و اعضای آنها را جوانان بیکار کرد تشکیل می دهند که به محض پیوستن به این گردان ها با دریافت کمک مالی  برای جنگ در کنار گروه تروریستی النصره علیه کردهای سوریه راهی مناطق شمالی سوریه می شوند.

بر اساس این گزارش اعضای این گردان ها از زندانیان سابق گروه پ.ک.ک در زندان های ترکیه که گرایش های اسلامی دارند تشکیل می شوند.

همچنین گروه دیگری از اعضای این گردان ها را دانش آموزان مدارس "عبدالله گولن" رهبر معنوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه تشکیل می دهند که در کردستان عراق مشغول به فعالیت هستند.

عبدالله گولن از رهبران معنوی حزب حاکم ترکیه است که در آمریکا زندگی می کند و دارای شرکت ها و موسسات مالی بزرگی در سطح جهان است ، این فرد همچنین برای پیشبرد برنامه های فرهنگی و فکری خود مدارس زیادی را در کشورهای جهان و منطقه تاسیس کرده است .

در برخی از کشورها مثل روسیه مدارس متعلق به عبدالله گولن به علت ترویج افراطی گری و تروریسم اجازه فعالیت ندارند.