سرپرست تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز با بیان اینکه سن یک مربی برای انتخاب سرمربی این تیم ملاک نیست، دلایل جدایی و سپس بازگشت محمود یاوری به تیم فجر را تشریح کرد.

محمد عاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل انتخاب محمود یاوری به عنوان سرمربی تیم فوتبال فجر سپاسی پس از جدایی وی از این تیم در فصل گذشته، اظهار داشت: بحث رفتن یاوری از تیم فجر در فصل گذشته به بازی برگشت استقلال بر می‌گردد که پنج گل از این تیم دریافت کردیم. بعد از آن هم مقابل تراکتورسازی شکست خوردیم و همان موقع هیات مدیره قصد داشت دست به تغییر سرمربی بزند ولی ما هیات مدیره را متقاعد کردیم که یاوری تا آخر فصل بماند چون شرایط تیم خوب نیست.

وی افزود: به همین خاطر در پایان فصل هیات مدیره تصمیم خود را عملی کرد و غلامحسین پیروانی به جای یاوری انتخاب شد. جدایی یاوری از فجر فی البداهه نبود و همانطور که گفتم قبل از اتمام فصل این ذهنیت وجود داشت.

سرپرست تیم فوتبال فجر خاطرنشان کرد: ما گزینه‌هایی مثل مهدی تارتار، پرویز مظلومی، صمد مرفاوی و حتی مجتبی تقوی را هم مد نظر داشتیم ولی یاوری تجربه کار در تیم فجر را داشت. همچنین 60 تا 70 درصد تیم فصل گذشته را که یاوری هدایتش را بر عهده داشت همچنان حفظ کرده‌ایم و به همین خاطر آشنایی بازیکنان با برنامه کادر فنی زیاد طول نخواهد کشید.

عاری همچنین به انتقاداتی که از سن بالای محمود یاوری می‌شود، اشاره کرد و گفت: برای ما سن و سال ملاک نیست. یاوری از دقیقه اول که سوت شروع تمرین را می‌زند تا دقیقه آخر خودش وسط زمین است و همه جوره تمرین را اداره می‌کند. من 20 سال از یاوری کوچکترم ولی باور کنید حتی نیم ساعت هم نمی‌توانم مثل او دوام بیاورم. ضمن اینکه یاوری برنامه‌های خوبی برای افزایش روحیه بازیکنان دارد و با روش‌های زیاد سعی می‌کند فضای تمرینات را شاداب کند.

وی در پایان گفت: یاوری بعد از جلسه معارفه که قبل از ظهر امروز دوشنبه انجام می‌شود، از بعد ازظهر در تمرینات حاضر خواهد شد و کار را دست می‌گیرد.