ساوجبلاغ - خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار ساوجیلاغ گفت: شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه‌ای در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهقان در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوجبلاغ که بعد از ظهر دوشنبه در فرمانداری برگزار شد،نیز در این نشست فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از  فروع دین و وظیفه شخصی تمامی افراد جامعه اسلامی عنوان کرد و بر استفاده از تمام ظرفیت ها و ابزارهای فرهنگی و هنری به دلیل دارا بودن ظرفیت های خاص در انتقال پیام تأکید کرد.

وی شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه ای را در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری دانست و گفت: انجام وظایف و امور محوله اداری به بهترین شکل و تکریم ارباب رجوع از نمونه مصداق های معروف است.

دهقان با اشاره به اینکه خود شخص امر به معروف و نهی از منکر نیز باید حائز شرایط لازم برای تأثیر گذاری بر مخاطب باشد افزود: حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات و فضاسازی، همچنین اطلاع رسانی از مهمترین شیوه های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

مسائل فرهنگی از طریق شورای امر به معروف تصویب و اجرا شود

معاون سیاسی امنیتی فرماندار ساوجبلاغ نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: انسان مسلمان نباید درباره رواج گناه در سطح جامعه بی تفاوت باشد و مسئولان نیز وظیفه دارند با مظاهر علنی فساد برخورد و از گروه های تذکر لسانی حمایت کنند.

ابوالقاسم پالیزگیر اقدامات فرهنگی انجام شده در سطح فرمانداری و بخشداری ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین اولویت هایی است که باید از طریق این شورا تصویب و اجرا شود.

بخشداری‌ها نسبت به تشکیل شورا اقدام کنند

وی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بخشداریها تابعه شهرستان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نباید از تشکیل این شورا غافل شد.

پالیزگیر نصب تراکت، چاپ بروشور از آیات قرآنی، نصب مصادیق منکر و نهی در ادارات، برگزاری مسابقات مختلف در قالب امر به معروف و نهی از منکر و اهدای جوایز به بهترین ها در اجرا و رعایت  این دو فریضه را از برنامه شورای امر به معروف ونهی از منکر فرمانداری شهرستان برشمرد.